Gå til innhold

drar til syden i morgen i uke 21-trenger tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal til grand canaria i 2 uker. er litt bekymret for mat o.l men tenkte å ta med litt pålegg og sånn hjemmefra. men hvordan er det når det gjelder sola, kan jeg sole magen?

er vel rundt 20 grader der nå tenker jeg...

blir veldig glad for tips og råd!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint sole deg, men pass på at du ikke blir overopphetet. Smør deg godt og dekk gjerne til magen litt innimellom. Var i syden da jeg var rundt uke 20. Hadde med meg en del pålegg. Særlig melkeprodukter. Ost og sånne ting. Hadde en liten kjølebag i kofferten med dette oppi. Gikk kjempefint. På Gran Canaria har de vel en god del norske produkter da. Jeg ville styrt unna fløteis. Og kjøpt vann på flaske så klart. Ellers gikk det helt fint :) Vi ble dårlig hele gjengen vi da, men det var et virus som gikk på hele øya (vi var på Mallorca).

Skrevet

okei det hørtes bra ut :) jeg hadde ikke tenkt på det med fløteis, så tusen takk for tipset :) ja det er sikkert endel norske produkter der heldigvis, tar med meg litt så jeg har i begynnelsen til jeg eventuelt finner noe :)

Skrevet

Jeg er akkurat kommet hjem fra GC. er i uke 32. Be om å få kjøtt gjennomstekt. Ikke spis salater. Ellers så har de jo masse norsk mat der nede. (kommer ann på hvor du skal) Puerto Rico har norsk baker, cafe, butikk osv. Ikke noe problem, bare du tenker når du spiser. Pappan min er lege, og han syntes det var helt ok at jeg spiste fløte is. Flaskevann er et must på GC.

PS: Utenom spørsmålet ditt men tips : Zara (klesbutikk) på atlanticosenteret (like ved flyplassen) har mammaklær. Ikke så masse men veldig fine!

Skrevet

vi reiser uspesifisert, var så billig så det var bare å hoppe på en tur da :) så har ikke fått planlagt så mye :) håper på puerto rico da, sånn sett:)

Tusen takk for mamma klær tipset :) trenger det virkelig! Har jo bare sommer klær i str x-small fra før ;)

Skrevet

Heisann! Jeg skal også til kanariøyene om et par uker. Kommer da til å være i uke 16. Har aldri opplevd å bli dårlig av maten der nede, så jeg kommer til å ta de vanlige forholdsreglene, samme som her hjemme :-) MEN, jeg har et tips (min erfaring): På noen hoteller på kanariøyene så synes de det er koselig å ha noen katter omkring. Ikke for å være hysterisk, men jeg vil ikke omgås så mange "sydenkatter" med tanke på toxoplasmose. Derfor kommer jeg til å be om en leilighet i 2.etg eller høyere. Da kan ikke kattene komme inn i leiligheten, eller gjøre sitt fornødne på terrassen min! Det har nemlig skjedd på tidligere ferier. Og jeg er generellt ikke særlig glad i katter! (Sorry alle katteelskere.) Utover det så kommer jeg ikke til å ta med mat eller noe hjemmefra. Alt finnes der, knekkebrød til og med! Som jeg er helt avhengig av for å få magen til å fungere, hihi. God tur og kose deg. Magen kan du gjerne sole, det er ikke så veldig varmt der nede nå. Brun kommer du sikkert til å bli også. Gravide blir visst lettere brune. Men jeg leste i går om cloasma. Det vil si at man kan få pigmentflekker, som en "maske" rundt nese og kinn, ved soling. Dette gjaldt særlig hvis du er mørk (har lett for å bli brun til vanlig) så kan det være lurt å bruke litt HØY solfaktor, særlig i ansiktet og på brystet. Det var visst vanligere å få dette før man fikk solfaktor produkter, så da er det sikkert ingen fare! Goooood tur! Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...