Gå til innhold

Samboeren min fester mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 19, etter 1 år med prøving. Vi ble begge veldig glade for nyheten, men det er en ting som bekymrer meg litt...

Samboeren min er ute med kompiser hver helg (og ofte i ukedagene også), han drikker og kommer sent hjem. Han sier han skal skjerpe seg etter ungen er født, men jeg synes på en måte at det er urettferdig at jeg må sitte hjemme "siden jeg er gravid". Han vil sjeldent finne på noe sosialt med meg. Når vi er sammen, spiser vi, ser på film og legger oss. That's it...

Hvordan er det blandt dere andre gutter? Tar dere mer hensyn til deres gravide samboer nå? Synes dere det er feil av meg å bekymre meg for all denne festinga? Synes det er trist at han heller vil tilbringe tiden med kollegaer og venner istedet for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid i uke 20, vi trodde begge at vi ikke kunne få barn pga sykdomshistorier hos begge. Nå har altså mirakelet inntruffet.

Min andre halvdel er også mye ute, og i begynnelsen plaget det med endel. Men jeg tenker, spesielt for dere, sien dere prøvde å få barn, la han leke av seg og sosialisere. Det er ett større offer for oss som skal bære frem barnet, på alle måter.... Prøv å skrap sammen det du har av energi og bli med ut en gang iblant, TRO MEG, det gjør underverker! Han tar deg ikke med så mye, for han er nok usikker på "om det er så lurt" eller om du orker.

Min kjære og jeg går ut innimellom, når jeg har energien og danser, jeg drikker alkoholfritt, han koser seg med drinker og vi er sosiale sammen. IKKE glem hva dere var sammen, ett barn har ikke lov å forandre basen deres allerede nå, nyt fritiden sammen med han. Når babyen kommer, vil han være der og være stolt av dere!

Bare husk å nyt hverandre, det knytter båndene til senere.

Og blir han hjemme en kveld, finn på noe nytt. Dra i svømmehallen, på kino, dagstur i skogen, stand up....bruk fantasien, men ikke drukn ham eller deg selv hjemme i den samme kroken i sofaen!

Det hjelper for oss, er sikker på at du også ville hatt stor glede av det!

klemmer fra Carine og lillemann i magen

Skrevet

Trådstarter her.

Jeg skulle gjerne vært med han ut, men han vil helst gå alene. Føler at han er rastløs hjemme og jeg er redd for å gå i veien for han.

Han jobber mye, og er sammen med kollegaene også på fritiden. Så når jeg ser han så er han ofte for sliten/bakfull til å fine på ting sammen med meg.

Har spurt han ett par ganger om jeg kan være med han ut, men da sier han "det blir kun oss fra jobben, så det passer dårlig".

Har i ettertid hørt at de andre kollegaene hans tar med sine kjærester av og til. Derfor føler jeg rett og slett at han ikke VIL ha meg med...

Skrevet

nei nei jenter dere må ikke ta den passive rollen, hvis ikke gubben gidder eller sier han ikke har krefter til å varte dere opp så finn på noe sammen med han; hyttetur, en spa helg. Hva som helst som da kan være med på å gi både deg og mannen overskudd. Og da hvis han da gjør seg vrang og ikke aktivt tar imot initiativet så sett dere ned med han og gi han "leksen", klart og tydelig. Det å være far starter i ditt svangerskap , her legger faktisk far grunnlaget for sitt farskap.

Hilsen

Mann

Skrevet

Selvfølgelig bør man unne hverandre litt "frihet" og rom under vingene, men jeg ser ingenting konstruktivt ved at mannen skal herje ute alene, hver helg. Og tror dere at dette vil endre seg umiddelbart etter fødsel, om dere først kommer inn i den onde sirkelen at han til stadighet er ute på farten alene?

Sett ned foten. Jeg hadde blitt skikkelig sur om mannen min motsatte seg at jeg skulle være med ut, om andre av kompisene/kollegaene hadde med sine partnere.

Skrevet

helt enig... jeg hadde rett og slett blitt ildtrende forbanna om han nektet meg å være med titt og ofte.. selv har jeg erfart at det å være gravid har gitt meg en ny glød når jeg er ute:) danser og koser meg selv om jeg kjører bil jeg:) stå på krava dine heng med ut, eller bare stikk ut med bærtene en dag han sier at han skal ut, da blir han nok paff skal du se:) ta på deg den stiligste kledningen mens han ser på, smink deg og strål som ei sol, da skal du nok se han vil være med neste gang noen av dere skal ut:) lykke til

Skrevet

Hei, trådstarter her. Takk for svar, det setter jeg stor pris på.

Nå er han ute på byen igjen, og jeg sitter her alene.

Vi kranglet en del før han dro. Jeg spurte om han ikke kan roe ned festingen litt, eller i det minste begynne å ta meg med. Da sa han at det ikke var hans ansvar å ta meg med ut, hver gang jeg vil ha det gøy, og at han kun har det morro når han er med kompisene sine. Vil jeg ha det gøy får jeg ordne det selv (mine venninner bor i en annen by, så det krever en del planlegging).

SÅ...på toppen av det hele ringer en kvinnelig kollega han og spør når han hadde tenkt seg på den festen. Så han kan altså ha det gøy med andre damer, men ikke med meg... :(

Jeg sa at enten fikk han roe ned festinga, ellers så orker ikke jeg mer. Han valgte kollegaene foran meg, så i morgen reiser jeg til pappa og blir der noen dager. Forandrer han ikke mening, finner jeg meg en ny plass å bo...langt unna han!

Trist at det skulle ende sånn, noen ganger lurer jeg på hva jeg har gjort galt for å fortjene alt dette... :(

Skrevet

reis til pappan din og nyt de dagene!! selv om at du må gå ut i en annen by krever mye planlegging så gjør det, uten å inkludere han i planen idet heletatt!!! han juger for deg og dikter opp unskydninger om at det er guttas kveld også kommer dt også jenter dit?? det hadde jeg aldri godtatt.. dere er gravide begge to han får ta sitt ansvar eller så bør han virkelig få seg en på tryne!! lykke til! ps du hakke gjor noe galt for å fortjene dette, det er hansom ikke gjør nok for å fortjene deg!!! stikk nå før som sist.. lykke til

Skrevet

Flytt til byen der vennindene dine bor og be han dra dit peppern gror!

For en egotripp!!!!

Du har ikke gjort noe som helst galt, vær sterk og tenk på babyen din, er du trist blir den trist. Opp igjen, børst av deg støvet og grav frem den lille superstjerna i deg! Du skal vel for f... ikke la deg tråkke på av gubben?!

Kos deg hos pappan din, ligg unna telefonen og tenk fremtid :-) Det ordner seg for snille jenter!!!!!!!

masse klemmer

Skrevet

Kjære deg. Hva som er viktig å huske i denne situasjonen er at du ikke må kome med tomme trusler. Du har nå gitt han EN sjanse til å endre mening og skjerpe seg - gi han for all del ikke mer enn denne ene muligheten til å komme på bedre tanker. Når du nå er hos din far på besøk, kre garantier fra barnefaren om at han skal endre holdning og oppførsel i forhold til festing og utgåing, og ba han konkretisere ha han mener skal ligge i dette. Tving han til å være helt konkret i forhold til hvordan han mener han skal oppføre seg i fremtiden. Det er nemlig helt uakseptabelt å gå på byen hver eneste helg og dager i uker uten at du får være med. Når han til og med lyver om at ingen pleier å ha med partnerne sine burde alle varselklokker ringe hos deg. Jeg tviler på at din partner har bare rent mel i posen i fohold til sin festing, hva han egentlig driver med er vansklig å si, men det må nære en grunn til at han absolutt vil unngå å ivolvere deg i sin kompis og kollegagjeng,

Om han nå lover bot og bedring, vil jg råde deg til å gi han kun denne ene sjansen, men bli ikke overrasket om han fort vender tilbake til "gamle synder". Det virker som at denne mannen har liten respekt for deg og den situasjonen dere begge faktisk er i, og det er ikke noe godt utgangspunkt for en lykkelig graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...