tyr 78 Skrevet 4. januar 2008 #1 Skrevet 4. januar 2008 hei... har ei datter på snart 8 mnd og tenker å avvenne nattmåltidet nå. hun får grøt moren og kveld, fruktmos og melk til lunsj og middagsglass, samt ammes hun. syntes den siste tiden hun ikke virker så sulten om nettene lenger men mer kos. Vi har tenkt til å la far avvenne henne og at jeg legger meg på gjesterommet noen netter. Er det noen som har noen tips ang hva vi skal gjøre på natta når hun våkner, skal vi slå på lyset, ta henne opp, snakke til henne osv.... er det noen med erfaring her så mottar jeg det med takk. Ha en fin helg.
heldigec Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Det kommer helt an på hva du tåler av gråt, men du må nok regne med at det vil bli protester noen netter. Men uansett hva du gjør så ikke slå på lys, helst ikke ta henne opp, snakk minst mulig (hysj i stedet). Prøv å gi vann hvis du tror hun er tørst, men sannsynligvis er det bare gammel vane og kos. Har selv god erfaring med Ferber metoden (les om den feks på www.babyverden.no)
Stinemor:) Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Det er nok veldig individuelt hvordan disse smårollingene våre vil ha det. Jeg begynte med nattavvenning for 3 dager siden, hadde da psyket meg opp en stund og var bekymret for hvordan dette skulle gå. Når snuppa våknet på natta tok jeg henne opp og ga henne litt vann. Hun smilte og fjollet og begynte å ta etter håret mitt, så da la jeg henne ned igjen, og da sovnet hun igjen etter 2 min. Så hun har tydeligvis ikke vært sulten som jeg trodde, var nok helst gammel vane. De siste 2 nettene har hun våknet senere og senere, og jeg tar henne fortsatt opp og bare gir henne litt vann. Jeg satser på at hun snart sover rundt. Så det gikk mye lettere enn jeg hadde trodd (bortsett fra at jeg nå har problemer med å sovne igjen, er jo vandt til å amme i søvn jeg også tydeligvis...... Lykke til.
**Min nydelige Milla** Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg begynte avvenning for en ukes tid siden og går veldig bra. Når hun våkner er det som regel at hun har mistet smokken, jeg står bare over sengen hennes og stryker henne på pannen og hysjer litt, så sovner hun veldig kjapt. Hun små våkner bare mindre og mindre ettersom dagene går. Hun våkner i 7 tiden og da gir jeg henne mat, også sover hun enda 2 timer til ca. veldig deilig. Ikke ta opp barnet, de fleste anbefaler og stryke og få det til å sovne igjen i senga. Tar noen få dager bare, så er barnet vant med å ikke få mat Sålenge barnet får grøt og middag, så har de ikke behov for mat om natta. Er bare kosen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå