Gå til innhold

Hva mener dere?? Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt sjokkert... Bor på en ganske liten plass hvor vi har et sykehus med redusert akuttberedskap. Siden min baby er beregnet til å være drøyt 5000 gr, får jeg ikke føde her, så kontrollene blir utført på det sykehuset hvor jeg skal føde, en times kjøring unna. Likevel har jeg vært på noen kontroller her hvor jeg bor. Her sier de ansatte på sykehuset at de ikke skjønner hvorfor jeg ikke har blitt satt igang, mens på det andre sykehuset vil de bare vente og se...!!?? Alle andre rundt meg sier det er pussig at de lar meg gå slik, når de vet at baby er veldig stor.

Igår var jeg på kontroll på det sykehuset hvor jeg skal føde, som var UL-terminen min, og ungen blir ikke akkurat mindre. (mens-termin 25.desember) Likevel sa dem bare at jeg skulle konne på kontroll igjen om ei uke??? Kom hjem fortvilet, ringte føden her hjemme for å høre om modningsakupunktur, og fikk det allerede igår kveld. Hun som satte nålene var helt sjokkert over at de sendte meg hjem igjen...

Vet ikke hva jeg skal gjøre. For min del kan jeg godt gå noen uker til, for all del, men jeg vil jo bare mitt barns beste. Er livredd for at det skal skje noe galt nå de siste dagene, og blir engstelig hvis det går bare 5 minutter uten bevegelse. Jeg har aldri vært slik før...

Noen som har opplevd noe lignende? Hva skal jeg gjøre? Vil jo helst ikke bli satt igang, og håper det skjer naturlig, men hva er egentlig best for barnet? Hvilket sykehus "tar feil"?

Huff, så mange spørsmål... Håper noen av dere hjelpsomme kvinner kan svare meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er selv 3 dager over tiden idag. Hadde termin 1.januar. Jeg synes du bare rett og slett må "grine" deg til å bli igangsatt dersom DU føler at det er en fare for babyen din. Husk at det allltid er moren som kjenner og føler babyen mest, og de bekymringene du har skal man ta på alvor.

Jeg har selv ikke sovet på 3 dager, og går jeg over helgen uten søvn og uten fødsel, kommer jeg til å presse meg til å bli igangsatt, fordi jeg mener det er en reell fare for at jeg ikke orker å gå gjennom en fødsel totalt utslitt.

Skrevet

Få ditt lokale sykehus til å snakke med fødeplassen din?

Ellers ville jeg sagt bestemt at nå skal du inn for å settes igang.

Ingen vits å risikere babyens liv dette her.

Ikke meningen å skremme deg altså... Men ikke ta et nei for et nei!

Skrevet

Takk for svar. Skal på akupunktur igjen ikveld, men hvis det ikke har skjedd noe de to-tre neste dagene tror jeg at jeg kommer til å ta det opp med sykehuset her. Vil så gjerne slippe å bli satt igang, for det er jo INGEN som har noe positivt å si om det. Samtidig vil jeg bare så gjerne mitt barns beste, og det er så vanskelig å vite når to sykehus mener forskjellig... :/ Blir jo bare forvirra. Slimproppen gikk idag morgest, så jeg håååper at det kanskje kan være akupunkturen igår som hjalp, og at det skjer noe snart :)

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og sykehuset drøyde ut i det lengste med å sette i gang. Dette pga større fare for inngrep med tang, sugekopp osv, spesielt på førstegangsfødende.

MEN, da jeg ble alvorlig syk 10t etter fødselen la de seg flate og innrømte at de burde satt i gang tidligere, før det gikk for langt. Så stå på!! mas på de helt til de gir etter! ingen vits i å risikere livet liksom..

Skrevet

Jeg synes det virker uforsvarlig av sykehuset å la deg gå såpass lenge over tiden, når de vet at du bærer på en stor baby. Jeg ville ikke gitt meg,jeg ville ringt eller møtt opp på sykehuset og krevd å få en skriftlig erklæring på hvem som tar ansvaret hvis noe skulle gå galt. Misforstå meg rett; det er ingenting som tilsier at noe skal gå galt i ditt tilfelle, men det jeg skal garantere deg at ingen vil ta på seg det ansvaret personlig om noe mot formodning skulle skje! Du må kjøre hardt mot hardt, og det er din kropp og det er du som vet best!

Skrevet

Ut ifra hva du skriver , kan jeg vedde på at jeg skjønner hvilke sykehus du snakker om! Jeg hører klart hva som er ditt lokale sykehus , og hvilket sykehus du skal føde på. Og det du skal føde på , er kjent for å være treige og sære. Unnskyld meg , men her må du sette foten din ned. Det er ditt barn , din kropp og dine bekymringer!

Når 2 sykehus har to forskjellige oppfattninger om hva som bør skje , må de skjønne at du blir engstelig.

Jeg syns du skal kontakte sykehuset du skal føde på , å si hva dem sier på lokalsykehuset , å at du er bekymret,

Å be dem ta hensyn til dine meninger her , for det er trossalt ditt barn!

Skrevet

Et poeng som ikke mange er klar over er at det sjelden funker særlig bra å igangsette gravide som har stort barn. Sjansen for at man får sterke nok rier er ikke så stor.

Jeg ble selv igangsatt med min første, 10 dager på overtid.Han var estimert til 4500g og var 4300g.

Dette etter at stort sett ALLE mente forskjellige ting om hva som ville være riktig å gjøre. En jordmor og en overlege mente jeg skulle igangsettes på termin. En annen lege mente dette var unødvendig og sendte meg hjem. Legen som hadde vakt da jeg endelig ble igangsatt 10 dager over var direkte uhyggelig - mente da jag hadde ligget i 30 timer med maserier og det ble tatt en avgjørelse om keisersnitt at jeg "hadde fått det som jeg ville". Akkurat som om jeg hadde mast meg til keisersnitt....

I morgen skal jeg til samtale med lege på Riksen. Jeg har bestemt meg for at jeg vil prøve å føde naturlig denne gangen HVIS ting starter av seg selv. Hvis jeg kommer til termin og ingenting har skjedd så vil jeg ha keisersnitt. Dette skal jeg ha skriftlig slik at ingen kan komme og overprøve denne avgjørelsen i ettertid. Man vet aldri hvem som har vakt når man kommer inn.

Skrevet

hei..jeg har samme problem som deg.stor baby og er 8 dager over termin.jeg har vonde maserier som er regelmessige hver eneste dag men det sjer ingenting.kroppen min er totalt utslitt nå uten søvn,og de siste dagene har jeg kasta opp to ganger daglig.mitt sf mål i uke 39 lå på 40.krysset gikk utfor rammen.babyen er veldig rolig der inni nå og jeg begynner og bli bekymret.da jeg var hos legen på fredag fikk jeg ny time til den 11.jeg prøvde og fortelle han hvordan jeg hadde det men han hørte ikke mye etter.jeg har hatt 5 timer med akupunktur,slimproppen min gikk for 3 uker siden.jeg har lyst og ringe føden i dag for og mulig komme innom en tur,men føler ikke noen tar en på alvor.men kroppen min slutter snart og fungere,fra før av er jeg en kraftig jente og har lagt på meg ca 20 kg i dette svangerskapet.så med mye vann i kroppen og en gedigen mage er jeg utslitt.(ligger på 2-3 med vannet)

men vet ikke hvor mye hensikt det har med og kontakte føden i det hele tatt jeg.

Skrevet

Herreguuud!Det er vondt å lese at de regelrett driter i din redsel for barnet ditt.Kontakt sykehuset og KREV at de gjør noe.Legg tykt på når du forklarer situasjonen.Ta til tårene hvis det kan hjelpe.Lykke til og stå på for dine rettigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...