Gå til innhold

noen som har tenåringer +småtroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg kunne bare tenke meg å høre fra andre som har "begynt på nytt" mht barn. Her i huset har vi 2 store barn gutt snart 13 og jente 15. Disse er mine. I tillegg så har jo lillegull kommet på 16 mnd og vi venter en ny når som helst. Da er det definnitift slutt. Så vi har på en måte 2 kull med unger og jeg må innrømme at det var vanskligere å kombinere store og små en jeg trodde. Det går vel mye på det at mye av min tid går jo med til minsten, og etter kl 7 når hun er i seng så er jeg dønn sliten(er jo høygravid også nå,da) og/eller har masse husarbeid å ta meg av. Syns aldri jeg får tid til å pleie forholdet til datteren min t.eks. Vi må jo alltid ta hensyn til minsten mht. å dra bort t.eks når det gjelder soving etc. Jeg blir jo forhindret i å gjøre mye som jeg kunne før, noe som er naturlig for meg, men sikkert ikke for de store.

De er veldig glad i minstejenta,altså, ikke misforstå. Det hadde bare vært interresant å høre andres erfaringer mht dette. Må legge til at den minste av de største krever sitt pga adhd og at pappaen til minsten her jobber mye slik at jeg er mye alene...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NL er nok den du skal rope på ;-)

Hun har store og små og har også erfaring med adhd.

Skrevet

Northernlights altså

Skrevet

er i samme båt, men nå er minsten blitt 3 da. Føler vi har funnet en måte å løse det på, med kosekveld foran tv med de eldste. Da lager vi noe godt sammen, og ser på prison break, lost, c.s.i ol. Snakker sammen da, og har god kontakt syns jeg. Problemet her i huset er nesten heller at mannen og jeg har liten eller ingen tid alene sammen hjemme i stua! Kan jo ikke "jage" en tenåring i søvn kl 9 for at vi vil være alene heller. Men vi har funnet en annen måte å løse dette på med "datenight" sammen annenhver Fredag:-) da er de to eldste barnevakt ( det er jo en fordel med så store barn) og vi går ut og spiser, kino eller drar på vennebesøk mm:-)

Skrevet

Hei

Jeg har ikke så store som dine, men jeg har en jente på 10 år og en gutt på 2 år. Og jeg forstår veldig godt det du skriver. Har hatt det sånn (og har i perioder enda) som deg. Veldig dårlig samvittighet for den største pga den lille tar all tid. Gutten hadde kolikk i 3 mnd, ergo all energi gikk til han. Etter det var han jo kjempebortskjemt med kroppskontakt, og ville ha det fremdeles. Han tar mye av tiden fremdeles, men prøver å sette av tid til bare mor-datter tid. Vi reiser av og til på ski, spiller kort, reiser i badehall, spiller spill, sitter og prater, går tur. Og så har vi hatt sånne dager der vi har reist overraskende på utflukter hele famlien, men med henne i fokus. Det har alltid vært populært.

Kan jenten din være med å gjøre klart til den nye babyen? Spille litt kort? Spille playstation eller lignende med henne? Uff, kjenner igjen den følelsen av å ikke strekke til. De siste mnd har jeg vært syk, så da har det vært vanskelig å få til andre ting enn det vi kn gjøre hjemme. Og etter minsten har lagt seg. Husarbeid får gubben ta seg av ;-)

Skrevet

takk for fine svar, joda jenta mi engasjerer seg i det som skjer, gleder seg nok på sin måte og forguder lillesøsteren sin, men må si jeg fikk en liten tankevekker når hun en dag sa: Du mamma, tror du vi kan dra å shoppe bare du og jeg en eller annen gang i fremtiden? Det er jo ikke så avslappende å dra rundt på en ettåring som hater å sitte i vogn rundt på kjøpesenter.

Og nå blir det sikkert enda vanskligere å få til. For ikke å snakke om ferieturer med alle sammen, noe som passer alle, vi tenkte på å leie leilighet i syden til høsten. Charter er vansklig og dyrt med så mange(mannen min har også en tenåringsjente)Erfaringer?

Skrevet

å leie leilighet er absolutt å anbefale! da får dere flere soverom, og mye større plass ute å fordele dere på:) billligere blir det også, vi bet stort sett 4000 i uka for en leilighet

Skrevet

Eneste erfaring jeg har er at jeg er eldst i "tokullsbarn" =)

Hehe skjønner at du blir sliten da, syns forferdelig synd i mamma når jeg tenker tilbake...=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...