Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Oi, bestilte akkurat flyreise i Uke 29 selv uten å tenke på det. Vet at flyreiser i 2 termin ikke er noe problem dersom man er frisk og i form.. Men nå ble jeg også litt usikker her.. Noen som kan hjelpe?
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Måtte sjekke kalenderen her og fant ut at jeg var i uke 26 ikke 29, litt for rask i regninga der. Søkte litt på nettet og fant blant annet dette som var ganske betryggende: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=333893 Ellers skal jeg også dobbeltsjekke med legen min neste kontroll;) Håper ellers noen andre har noen erfaringer, evnt kan du jo forsøke skravle. Er mange som er litt lengre på vei der som kanskje vet!
Kjukka Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Er ok å fly helt frem til uke 36. Etter uke 32, må man ha med erklæring på termindato, og at man ellers er frisk og rask. Er ikke farlig for barnet å fly, men dersom man skal fly langt, så vil flyselskapene unngå fødsler på flyet og nødlanding pga. dette. Er litt forskjellig praksis fra flyselskap til flyselskap... men er iallefall ok før uke 32 for alle.
Mammaen til Turid Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 mener det er 2 uker før termin i norge, og to mnder før i utlandet, og evt. legeattest på at ikke fødsel kan bli satt igang ved flying..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Man kan fly inntil to uker før terminen med legeattest til utlandet.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 husk at flykapteinen kan nekte og ha dere med da... det har vi blitt nektet!!! sto på flyplassen og fikk ikke fly til bergen en gang..!!!!
nina__86 Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2008 jeg snakket med jordmor. hun sa det var opp til flyselskapet. så jeg ringte nettopp til de, og sa de at jeg kunne fly med de i hvertfall frem til 4 uker før termin. så da blir det shoppingtur til polen på meg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå