Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 dette er jo bare død og fordervelse jo! Noen spådommer om renten ute og går kanskje?
Winterlady Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 Jeg fant et gammelt innlegg fra 2001 i VG hvor meklere og økonomer spådde stopp i prisvekst på boliger i 2002, og en rente på ca 10% på lån(opp 2%). Vi ser jo hvor mye det stemte ja...he he. Renten sank jo vanvittig, og boligene steg i pris som bare det. Personlig tror jeg boligprisene skal ned med ca 15- 20 % de neste årene på leiligheter( mindre på hus osv) før det snur. Tror også at renten vil øke litt til, før den stabiliserer seg.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 jeg tror at det kommer til og stå relativt stille. at i januar neste år så er vi ca på det samme som nå. men hva vet vel jeg?
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Hm... håååper ihvertfall en bra stigning på leiligheter i løpet av neste fem år. for lengre enn det kan vi ikke bo her altså. er bare plass til en unge, maks to i denne leiligheten... NEKTER å selge med tap. Så lurte jeg på en ting. Om 5 år er fellesgjelden nedbetalt (hvis de ikke har tenkt å ta opp mer lån da), og husleien vil synke fra 3700 til 600. vil dette gjøre at leiligheten stiger mye i verdi? er verdt ca 1.4 nå, pluss fellesgjeld.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 det sies jo at man kan legge 100 000 på ver tusenlapp i husleie altså om du kjøper en leilighet til 1.4 med 3700 i så kunne du egentlig ha kjøpt en leilighet til 1.7 og 700 i husleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå