Gå til innhold

Stemmer det at boligprisene skal ned 10% til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er jo bare død og fordervelse jo!

Noen spådommer om renten ute og går kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant et gammelt innlegg fra 2001 i VG hvor meklere og økonomer spådde stopp i prisvekst på boliger i 2002, og en rente på ca 10% på lån(opp 2%). Vi ser jo hvor mye det stemte ja...he he. Renten sank jo vanvittig, og boligene steg i pris som bare det.

Personlig tror jeg boligprisene skal ned med ca 15- 20 % de neste årene på leiligheter( mindre på hus osv) før det snur. Tror også at renten vil øke litt til, før den stabiliserer seg.

Skrevet

jeg tror at det kommer til og stå relativt stille. at i januar neste år så er vi ca på det samme som nå.

men hva vet vel jeg?

Skrevet

Hm... håååper ihvertfall en bra stigning på leiligheter i løpet av neste fem år. for lengre enn det kan vi ikke bo her altså. er bare plass til en unge, maks to i denne leiligheten...

NEKTER å selge med tap.

Så lurte jeg på en ting. Om 5 år er fellesgjelden nedbetalt (hvis de ikke har tenkt å ta opp mer lån da), og husleien vil synke fra 3700 til 600. vil dette gjøre at leiligheten stiger mye i verdi? er verdt ca 1.4 nå, pluss fellesgjeld.

Skrevet

det sies jo at man kan legge 100 000 på ver tusenlapp i husleie

altså om du kjøper en leilighet til 1.4 med 3700 i så kunne du egentlig ha kjøpt en leilighet til 1.7 og 700 i husleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...