Gå til innhold

Han ønsker samvær, men jeg nekter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest her inne flere ganger at det vil veie veldig negativt om det kommer opp i en rettsak/megling. Jenta mi er to år, og faren er rusmisbruker/alkoholiker. Han har tidligere bedt oss begge om å dra til helvete og sagt ved flere anledninger at han er villig til å fraskrive seg alt. Han er en slask som har mistet x antall jobber grunnet oppførsel og rusmisbruk. Jeg orker ikke tanken på at han skal ha noe som helst med henne å gjøre. Han har ikke betalt et rødt øre i bidrag og jeg har foreldreansvaret alene. Nå plutselig vil han treffe henne, og jeg vil ikke at han skal få klusse til livet hennes!

Hva skal jeg gjøre??

Kan nevne i samme slengen at jeg ble rådet av en NAV arbeidet at jeg må bare nekte og at han kommer ingen vei med en rettsak. I værste fall få samvær få ganger pr. mnd med tilsyn. Men etter å ha lest flere kommentarer her inne er jeg usikker...

Hjelp! Er skikkelig fortvilet nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg kan veldig lite om samværsrett og slike ting så eg kan ikkje uttale meg så veldig.

Siden han er så ustabil som han er, og har eit visst antall problem så trur eg at det vil veie positivt for din karakter at du har nekta han samvær. Han har heller ikkje betalt bidrag seier du, og det er og ein skår i lakken hans.

Husk situasjonen din er det du som kan best. Uansett kva som blir sagt på dib i den eine eller andre sammenhengen.

Lykke til videre

Skrevet

Har sett en del samværssaker, helst slike der minst en av foreldrene har vært under barnevernets oppmerksomhet, og må si meg enig med NAV-mennesket. Det er ikke utenkelig at han vil få samvær under tilsyn, men neppe noe mer.

Uansett er det sjelden den typen kommer så langt som til rettssalen.

Skrevet

Pila, jobber du i dette gamet her barnevernet, NAV, familiekontor)?=) Takker for svar! Forbanna det tulling han der , altså!!! Da vi var sammen var han skap misbruker. Ante ingenting før det hadde gått et par år (vi bodde ikke sammen). Hvordan blir man så blind og naiv? Godt jeg er kvitt han!

Skrevet

Tror heller ikke du har så mye å frykte.

Det han i en rettsak kan få er samvær under tilsyn og da blir det gjerne få ganger i mnd. Han kan også få lovnad om samvær alene senere etter så og så lenge med å levere prøver,- som da såklart skal være rene. Sannsynligheten er nok stor for at han blir å garantere at dette skal han gjøre, og ikke dukker opp en eneste gang!

Luftslott kalles det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...