ano`num *17.03.10* Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Vi har gått fra å betale ca 7500kr, til å betale 10 000kr på et år!! Sammenlignet med jan i fjor, og jan i år. Fy, det er mye penger det!!
Herlige barn har jeg fått Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Du kan jo fint skrive brev til banken og be dem sette ned renten om du har betalt til riktig tid og er en god kunde hos dem, evnt så ville jeg ha undersøkt med andre banker om de har bedre betingelser, som oftest betaler en ny bank også gebyret for pantsettelse som er på over 3000 kroner dersom du bytter bank! Kan i mange tilfeller lønne seg og undersøke rentebetingelsene!
*dum&deiLig*™ Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 øhhhh, Mammatilverdensherligste, du har fått med deg at sentralbankens rente har steget kraftig fra januar 2007 til januar 2008? Derfor lånet har blitt dyrere, man kan ikke gå i banken å be dem om å sette ned renten...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Du kan fint skrive brev til banken, det gjorde vi i oktober og har dermed ikke fått høyere rente selv om renten har gått opp etter den tid! Lønner seg og prøve div metoder! Skrev også vi fikk bedre betingelser i en annen bank og la ved tilbudet, da fikk vi like vilkår så de var vel redde for vi skulle flykte over til en annen konkurrent!
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2008 Lønner seg vell kanskje å ta en prat med dem.... Men jeg haaater slike prater. Føler jeg aldri vet hve jeg skal si, og hvordan argumentere for det. Joda, vi er gode kunder (har alt i en bank) og alt blir nok betalt til riktig tid. Det trekkes jo den dagen lønna kommer inn, så vi "merker" det ikke engang. Er det egentlig vits å bytte bank over sikt? Lønner seg vell der og da. Når en får et godt "lokketilbud" for å flytte over til dem. Men så blir de vell like "griske som alle andre" og setter opp rente i rekordfart (så kjapt de har lov hvertfall) og en ender omtrent på samme nivå som en likevell ville gjort der en var??
*Kleopatra Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Husker vi betalte i underkant av 6000,- i mnd da vi tok opp lånet (snart 3 år siden), nå betaler vi 8400,-. Blir spennende å se hvor langt renta går! Tror vi har ganske greie lånebetingelser. Men vi har tatt opp byggelån nå da, så når det huset blir ferdig er det LITT mer å betale i måneden... *kremt*
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Oi, det er jo ikke mye stigning på tre år det da! Mindre enn hva vi har hatt på et år faktisk. Har vell ikke sbm dere da?
*Kleopatra Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Nei, vi har Nordea:) Er med i fordelsprogrammet dems, "fordel pluss" er vi. Det går ut på at man får bedre lånebetingelser (bedre rente), en egen personlig rådgiver, billigere årspris på Visa osv. Verdt å sjekke ut kanskje? Står helt sikkert noe om det på internettsiden.
*Kleopatra Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Jeg kan forresten sende deg mailadressa/telefonnummeret til rådgiveren vår. Hun er veldig grei! Er vel hun som er kundeansvarlig i banken "her" tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå