Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Vi har veldig lyst til å bruke tøybleier på nurket vårt, både av miljømessige og økonomiske hensyn. Hva syns dere om det?? Vil helst ha tilbakemelding fra dere som har prøvd dette litt over tid - hvordan fungerte det for dere?? Pluss / minus med tøybleier? Vi tenkte å bestille fra Nøstebarn, noen som kan gi litt råd i forhold til hva/hvor mye vi trenger? Glad for svar! =)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Virker som om du bare er ute etter å legge ut flest mulig innlegg! Som den dagen du la ut 5 innlegg ang. keisersnitt der du egentlig kunne samlet spørsmålene på ett innlegg. Samme glelder visse andre her inne også. Barnslig!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Du verden!! Dårlig dag, eller? Må bare beklage, men det er en del ting jeg grubler på da vettu.... Førstegangs og ganske blank, og jo - jeg må innrømme at det meste handler om fødsel og baby her hos oss nå, vi tenker egentlig ikke på så mye annet nå om dagen. Så det blir mange spørsmål. Men jeg har et KJEMPEforslag til deg; styr unna trådene mine, da vel?! Ikke verre enn det...
Tobias og Robin Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Hei grete! Ser at den plagsomme anonyme som laget masse kvalm inne på 2.trimester er kommet hit nå! Beste rådet er vel bare å ignorere! Synes du kommer med gode innlegg jeg! Lykke til:)
mømamma Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Se på bleieforumet, eller enda bedre, meld deg inn hos tettinntil.com! Der er vi mange tøybleiebrukere!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Vi brukte litt tøybleier på første barnet vårt (11 år siden) Da fikk vi sponset noen gjennom kommunen. Det var såkalte "alt-i-ett-bleier". Laget av bomull med plast utenpå (sydd fast). Jeg brukte dem bare når vi var hjemme. Skulle vi ut en dag, tok jeg på engangsbleier. Orket ikke dra med meg hjem skitne bleier. De funket fint til hjemmebruk. Hadde de på 3-4 timer og la dem i en bøtte med eddikvann når de var våte. vasket dem på 60 grader i vaskemaskinen. Når jeg forventet bæsj, la jeg inn rispapir (et tynt papir som kan skylles i do). Da var det lett å bare kaste bæsjen og rispapiret i do og skylle ned. Med barn nr to brukte jeg ikke bleiene. Var liksom enklest med engangs. For en tid tilbake ryddet jeg på loftet og da gikk nok bleiene til fretex eller i søppelet. Så det blir nok bare engangs på meg denne gangen. Men jeg forstår at man ønsker å bruke tøybleier. Jeg må og si at jeghar god tro på nøstebarn sine. Lykke til !
kokosyklus Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Hei hei Grete-mor. Vi skal bruke brettebleier. Da trenger man 24 brettebleier og ca fire ullbukser. Husk at brillebuksene er utsolgt fra Nøstebarn, så de følger ikke med i pakken selv om det kan virke sånn på nettbutikken deres. Jeg var innom Nøstebarn sin butikk i Oslo og fikk: 24 brettebleier, ullshampo, ullkur, ett nøste to-trådet lanolingarn (nok til to ullbukser) og strikkepinner for 700 kr:) Bestilte resten fra Krusedull sine nettsider. - en grønn ullbukse - en ullbukse med knapper og sommerfugl på rompa - 4 brillebukser - en pk snappi - en stk vaskepose med plass til ca 10 bleier Betalte 800 kr. Mulig vi må ha flere brillebukser, de kommer jeg til å kjøpe på Lindex etterhvert. Bleieforumet her kan gå litt tregt, det kan ta en dag før du får svar. På forumet www.tettinntil.no får du svar med en gang:) der er det aktive erfarne tøybleie mødre;) Bare send meg en PM hvis det er noe du lurer på. Jeg har ingen erfaring med dette, men har et vennepar som bruker de nå. De er veldig fornøyd med alle bleiene, bortsett fra FuzziBunz som fort ble trange rundt lårene. Lykke til!
Hildemor fra vest Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Lite å gjøre på du eller anonym siden du må kritisere andre..Trodde virkelig at det var meningen at man kunne stille spørsmål og diskutere på disse sidene.. Og til deg HI må jeg bare få si at du hadde utrolig fin gravid mage..Tøybleier har jeg ikke greie på så den debatten skal jeg ikke legge meg opp i ;-)
vannkvinne82 *060208* Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Hei! Vi har også tenkt å bruke tøybleier:) Jeg har bestilt fra et svensk nettsted som heter Imse Vimse. Venter egentlig bare på å få pakken:D Vi skal ikke bruke brettebleier, men i pakken jeg har bestilt, har jeg plukket ut litt forskjellig, bare for å prøve meg fram. et par alt-i-ett-bleier, noen formsydde bleier (frottè og flanell) som skal være bleiebukse utenpå, noen innlegg og ullbukse. Kommer sikkert til å bruke litt engangsbleier også, må jo se hvordan det går. Nå har jeg ikke erfaringer å dele med deg, men syntes det var gøy og se at andre også vil prøve tøybleier:) Men jeg kan jo si at jeg kjenner ei som alltid har brukt tøybleier, hun fikk nå sitt fjerde barn, og sier at det er det absolutt beste. tror hun handler hos nøstebarn. selv synes jeg nøstebarn kanskje er litt overvurdert, det finnes mange andre gode steder også... Barnashage.no for eksempel. Og på nettsidene kan du jo lese litt om tøybleier også. lykke til:)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 4. januar 2008 #10 Skrevet 4. januar 2008 Kjempefint! Takk for gode svar=) Skal sjekke ut de andre nettsidene, visste liksom bare om Nøstebarn jeg. Artig å se at flere tenker å bruke tøybleier=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå