Talie Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Skal handle in litt bleier, men finner ikke ut hvilke som er best. Noen som har lest om det i tester eller har erfaring?
Ladybug~N&E Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 var det ikke pampers active fit på nummer 1 og libero på nr. 2 da?? detter er jo str. til de større barna da... har hørt at pampers er best på nyfødte og frem til bleiebukseperioden. da er visst libero ug&go bedre enn pampers easyup pants. nyfødt bleier må man som regel prøve seg frem til.... er ikke alle bleier som sitter like godt på alle kropper siden de fleste har litt forskjellig kroppsfasong! vi har brukt pampers fra dag en vi da. de er tynne, har strikk i sidene, god absorberingsevne og holder på møkka;) siden bleia er veldig elastisk har vi kunnet bruke en str. veldig lenge. pampers new baby har 3str. fra 2-5 fra 3-6 og fra 4-7kilo. jeg har ikke brydd meg så mye om str. på bleia vs. kilo. passer bleia så bruker vi den. min er ganske slank så kanskje derfor den holder så lenge. prøvde libero en liten periode etter at vi kom hjem men synes ikke den var noe. den er for tykk hard og stiv. litt mye bleie mellom beina lissom. dessuten blir den veldig hard og tykk når babyen har tisset i den. men den lakk ikke da. dessuten fikk han rutemønster etter bleia på rompa og balla og balla klistret seg fast i den. (bleia er lotionfri og helt tørr så skjønner ikke helt hvorfor) har ikke prøvd andre men det er bare å prøve seg fram!!! anbefaler deg å vente med å kjøpe bleier til etter at dere har kommet hjem med babyen. er ikke lett å vite hvilken bleie som passer babyen din best før den er født;) kjøp en pakke av hver av dem du vil prøve eller benytt bleieprøvene du kanskje har fått i posten og heller kjøp inn når du ser hvem som passer best;) pampers er billigst på rimi da de har bleieavtale. hver 4bleiepakke gratis. og hver pakke koster 20kr(nyfødtbleiene). de andre koster litt mer. ellers er pampers i en str. større billigst på rema1000, de selger den i dobbeltpakning libero er billigst på kiwi. bleieavtale. nyfødtbleia 2-4kilo koster under 30kr. de andre koster 54.
Mammare Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Min erfaring var at Libero var bedre enn Pampers for min gutt. Pampers klistret seg fast til rumpa og ga sår stump, trolig pga. "netting" på innsiden, eller evt. pga. at de har lotion. Synes også at Pampers lukter veldig tiss, imidlertid skal Pampers ha for at de kanskje suger opp litt bedre/mer.
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har kunn brukt libero til jenta mi;-) Kjempe fornøyd... Jeg syntes det kommer en annerledes lukt når hun har brukt pampers...hmmm
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Den bleietesten var helt på jorde så den ville jeg ikke satt min lit til. Coop sine bleier er miljøvenlige og bra for barnestumpen. Og billige. Pamers vant på utsenede og ikke det som burde være viktig.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Du må nok bare prøve deg fram. Smak og behag :-)
Minnie Mom Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 Vi fikk utdelt pampers på sykehuset og brukte de først, men synes som nevnt over her at nettingen inni klistret seg til babyens hud. Vi gikk over til Libero og har brukt det siden. Men tror egentlig at man bare må prøve seg frem.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå