Gothic Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Samboeren har to barn fra før som er hos oss annenhver helg fra fredag til søndag, Når lillemann ble født for tre år siden tilbrakte vi fire netter på barselhotellet pga.problemer med ammingen,utrolig slitsomme dager og netter med minimalt med søvn. Kom hjem på torsdag og allerede dagen etter kom barna og ble hele helga. Jeg husker bare hvor sliten og utafor jeg var i denne perioden, og for å gjøre en lang historie kort så mestret vi ikke ammingen.Denne gangen har vi virkelig lyst til å få det til, så jeg har sagt at jeg "krever" barnefri den første helga etter fødselen, også om jeg skulle føde på en mandag! Føler at vi trenger så mye ro som mulig for å greie dette, nå har vi jo også en 3åring som krever sitt! Kan også nevne at sønnen til samboeren har asperger syndrom så han krever også sitt. Synspunkter?
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Tja, si det... Hvis moren syntes det er greit så er det jo det, men hvis ike så må dere vel bare?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg synest ikke du er egoistisk, man er stort sett sliten og litt uttafor etter en fødsel, og trenger litt ro for å komme til hektene igjen. Så lenge barnefar og moren til de to han har fra før av, samarbeider bra, så vil nok ikke hun heller se på det som noe problem. Håper det ordner seg, greit å få inn rutinene til å begynne med og hente seg litt inn igjen etter fødselen
Trulte76 Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Fra mitt sysnpunkt så hørest det litt feil ut lel at jeg skjøner deg.. Hva visst disse barna hadde bodd fast med dere da? hadde du da sendt de vekk? Men så klart går jo an å avtale med mora til de to om å drøye det noen dager etter dere kommer hjem..men de bør heller ikke føle seg utelatt og ikke får komme fordi dere har fått en baby i hus..så de bør iallefal få komme helga etter da visst de ikke kan komme første helga..det er jo pappan deres også..
Mammapostei! Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg synes det JAA!!!! Dersom du har tenkt å bruke besteforeldre evt andre familie medlemmer på din eller barnefars side som barnevakt , og dette gjelder din sønn også er det forsåvidt greit ,for at du skal få ro. Du fortjener det, men din manns tidligere barn skal bli storesøsken på samme linje som din egen sønn.... Du kan hvertfall ikke forlange at barnas mor skal ta deres helg pga av at du skal føde, hadde du avlyst planer og gjort det for henne? Det får jeg VIRKELIG håpe.... Er i samme situasjon selv, med samboers datter, (vi har annen hver uke da), hennes mor har tilbudt seg å ha henne uansett under fødselen. Men kunne aldri fallt meg inn, hvordan føles d å bli "stuet" vekk for at pappa får nye barn......
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Nei, syns ikke det er egoistisk av deg. For å snu på flisa; har barna hans godt av å være hos dere når dere er slitne og har mye annet å tenke på? Må være lov å kaste inn håndkleet noen ganger, det er nok til det beste for dere alle at dere har minst mulig å bekymre dere over. En 3 åring og en nyfødt baby er nok! Men dette kommer jo veldig an på hvor samarbeidsvillig barnas mamma er da... Kanskje de bare kan komme på et kort besøk? For å hilse på babyen.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Kan dere ikke få barnevakt til alle tra da? så blir det ikke forskjell? Eller om du reiser til foreldren dine eller noe den helgen så kan pappan ha de tre andre? Er jo ungene hans... selv om jeg skjønner deg også...
Trulte76 Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 jeg har selv en ste sønn..og kan ikke falle meg inn å nekta han å komme til pappan sin for at vi har fått en liten en.. Da skulle jeg isåfall plassert vekk jentene mine også..så det ikke har vært forskjell.. Like mye velkommen til å være her som mine to..og han bruker jo av og til få være her ei uke i slengen også han da..siden papan er på sjøen halve året
Trulte76 Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 kan jo også tilføye han er bare 3 år så krever jo sitt han også ..mere enn mine jenter på 6 og 9 år
Gothic Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2008 For det første; hadde de bodd hos oss ville jo situasjonen vært helt annerledes! Jeg ville selvfølgelig ikke sendt de bort! Vi ville sikkert også hatt en større leilighet med et ekstra soverom der A..... kunne oppholdt seg og drevet med sitt. Nå bruker han vårt soverom som oppholdsrom/datarom når han er her. Vi har ikke allverden med plass, derfor hadde det vært greit med noen dager der jeg og babyen har muligheten til å trekke oss tilbake til et rom og lukke døra!! ¨Dvs,.vårt soverom Nå er det sånn at samboeren og mammaen deres planlegger hvilke helger som er mamma/pappa helger for 6 mnd av gangen siden det er mye som skal klaffe. Nå har det derfor vært tre pappahelger på rad siden fødselen er like rundt hjørnet, Barna tilbringer mye tid med pappaen og de bor kun 40 min fra oss. De er 17 og 13 år og det er ti år siden foreldrene skilte lag.Jeg føler ikke at jeg tar fra dem pappaen deres på noen måte!
-prøverpånytt- Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Jeg synes nok du er litt egoistisk.Du kan på en måte ikke forvente at små barn(og da i dette tilfelle 2 storesøsken)om å ta hensyn til deg og amme problemene.Du har valgt å få barn med en 2 barnsfar og da synes jeg far og barn skal få være sammen de helgene som er bestemt.Dere som er voksne kan vel snakke med barna om at mor til den lille er sliten og trenger å være alene på et rom i blandt.Det beste jeg visste da jeg amma var å ligge på soverommet helt stille og rolig.Det kan du kreve av barna.Men jeg ville vært veldig forsiktig med å antyde at de ikke er velkomne til helgen.De er søsken og skal jo være en del av livene deres,så dette bør dere prøve å få til.Far kunne kanskje tatt med seg de største barna ut og lekt i all snøen som kommer nå!Da kan mor få litt alene tid med den lille.Lykke til og håper dere finner en løsning som innkluderer alle på en fin måte!
Gothic Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2008 Som jeg skrev lenger ned så avtales hver pappa/mamma helg for 6mnd av gangen, nå vet jo ingen når fødselen skjer, men det vil jo i praksis si at vi kanskje bare må bytte om på to helger på kort varsel, barna mister jo ikke en pappahelg! Barna blir da ikke stuet vekk!!! Barnas mor er gift på ny og de har også en lillebror på den siden på 6 år, og selvfølgelig hvis hun skulle få flere barn ville det vært naturlig at vi stilte opp på samme måte!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 Syntes helt klart du IKKE er egoistisk! Du skal ha all ros for at du vil prøve så hardt å få til å amme! Ikke tenk på noen andre en deg og babyen de to første ukene!
zethaline Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 Nei,synes du skal ta den helgen etter du har født uten at du skal tenke på at noen skal oppvartes.Og de er nå så store at det burde ikke være noe pez om barna måtte være hjemme hos moren.Og i den alderen synes de vel det kan være ok å være hjemme med vennene sine?Jeg sitter på andre siden og om min datters far og sambo ventet barn,hadde jeg ikke hatt noe problem med å forstå at det kunne være greit med litt fred rett etter man kom hjem.Har 3 selv,så jeg skjønner deg godt. Synes ikke du er ego i det hele tatt,litt lov til å tenke på oss selv har vi vel;-)) lykke til klem
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 3. januar 2008 #15 Skrevet 3. januar 2008 Kanskje en idé å få barnevakt til deres felles sønn også, så ikke det blir leit og galt for noen?
Gothic Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. januar 2008 Kjenner jeg blir litt hormonell nå, det er selvfølgelig vanskelig å beskrive min situasjon så dere forstår. Å være alene på et rom, å ,ligge på soverommet helt stille og rolig lar seg ikke gjøre når barna er her, pga plassmangel og sønnen til samboeren som krever spesiell omsorg.
Jannamor Skrevet 4. januar 2008 #17 Skrevet 4. januar 2008 Det synes jeg er helt greit. Det er jo ikke egoistisk, det er jo å ville gi babyen det beste... man trenger ro rett etter en fødsel!! Dere kan jo selvfølgelig ta hans barn ekstra for å gjøre opp da. Ta de med på kino e,l når ting har roet seg? nei det synes jeg er greit ja. Synes det hadde vært greit om din treåring, var første helga hos bestemor også jeg. Men det er meg. Man blir en bedre mor, om man har overskudd! Dette er ikke egoistisk nei
Jannamor Skrevet 4. januar 2008 #18 Skrevet 4. januar 2008 måtte bare skrive litt mer, nå som jeg har lest hele tråden. Barna er 13 og 17 r gamle!!! hallo! og sønnen har asbergers. Nei vettu meg hva, de er voksne nok til å skjønne at mammaen trenger ro! Så lenge man forklarer hvorfor, og ikke stuer de vekk, og i tillegg tar de med på noe koselig når ting er bedre, så ser jeg ingen problem. Man må gi og ta, og nå trenger mor å ta enkelt og greit. De har ikke plass heller. Nei gi blanke i alle andre og lytt til deg selv. Så lenge de to store blir sett og hørt og får et ord med i laget, synes jeg dette er mer en greit. De er store ungdommer. Snakk med de om hva de føler? Si at du trener RO og HVILE og hør hva de mener? Vil de være hos dere og ta mye hensyn og være rolige, la deg få deres eget soverom, og klare seg selv, litt mer enn vanlig? (så stopre ban klarer mye selv) Eller vil de vente en liten uke, så kan de komme og kose seg litt ekstra? bestille pizza, gå på kino? Hvorfor ikke spørre? Nå vet jeg ikke om gutten er 17 eller 13, det har jo litt å si, men uansett. Et barn med asberger trenger masse ekstra oppfølging, det vil du best kunne gi når du er uthvilt!!!!! Tenk på den lille babyen da? Tror nok den hadde satt pris på litt ro og! Skjønner ikke hvordan dette kan være egoistisk! Dette er jo for babyen mest! Nei jeg ville snakket med de og hørt hva de synes. Jeg villeogså sendt treåringen til bestemor, så man ikke gjør forskjell innad i barneflokken. Det synes jeg og er viktig og poengtere. For da blir det fort bare våre barn får bli her. Så hvis det er mulig, ville jeg stemt for totalt barnefri i noen dager (ikke nyfødte da selvfølgelig)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 4. januar 2008 #19 Skrevet 4. januar 2008 Forstår forsåvidt at du kjenner at du blir sliten av å ha tre unger hjemme i tillegg til den nyfødte, men hva hadde du gjort dersom alle tre var deres felles barn?? Vet ikke helt hva jeg kan si, men hadde det vært meg i din situasjon, så tror jeg ikke jeg hadde følt at jeg kunne forlange at to av barna ikke skulle få komme for helgen.
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #20 Skrevet 4. januar 2008 Nei. Du er ikke det minste egoistisk! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan syns det. Barna er jo ganske gamle og forstår sikkert. Moren deres burde i hvert fall det. Dessuten så er det jo ofte mye nattevåking og gråting i begynnelsen også, så syns på alle måter at det er til det beste å bytte helg. De kan jo få komme en tur innom og hilse på lillesøskenet sitt, men vente til neste helg eller noe med å overnatte hele helga.
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 4. januar 2008 #21 Skrevet 4. januar 2008 Vet om flere som har mange barn fra før som gjerne drøyer så lenge som mulig på føden før de reiser hjem til hverdagen. Er dette også egoistisk da? Da blir men jo så lenge man kan for å få den samme roen som Pooh øsnker her...
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 4. januar 2008 #22 Skrevet 4. januar 2008 Åh, skulle ønske jeg hadde sånn stemamma som deg når jeg var liten:) Alle på lik linje liksom. Godt jobba, synes jeg:)
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 4. januar 2008 #23 Skrevet 4. januar 2008 Det var til Bollemammaen..
kropp Skrevet 4. januar 2008 #24 Skrevet 4. januar 2008 Jeg skjønner godt at du vil ha fri, så lenge barna ikke reagerer på det selv ser jeg ikke noe problem!:-)
Mops7 Skrevet 4. januar 2008 #25 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har i utg.pkt stor forståelse for disse som kritiserer deg med tanke på eget barn kontra hans barn, men samtidig må man ta med i beregningen at det er så ulike situasjoner, at man kan i grunn ikke komme med en generell mening om disse situasjonene. (det ble visst litt pompøst forklart:)) I allefall. Jeg kommer til å be om litt fri fra mine barn, om det kan sies slik. Min ex skal ha våre felles barn etter fødselen, nettopp for at jeg skal finne roen med det nye barnet. Det er helt naturlig for barna, siden det er slik situasjonen ble presentert for dem. De er jo også vant med at deres søster på to år pleier å bli her, mens de drar til pappan sin innimellom. Jeg kan jo ikke sende henne avgårde hver helg heller. Jeg tror også din manns barn vil ha forståelse for dette, da de er såpass gamle. Vi må gi dem litt kredit!! Ellers ble mine barn veldig glade for å komme på et kort besøk og hilse på sammen med pappa da lillesøster ble født, og det gjør de nok denne gangen også Ta deg tid til deg selv, og kanskje pappan kan gjøre noe ekstramorro sammen med de andre barna?? Mange måter å gjøre dette på, og dere må bare gjøre det som passer best for dere:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå