Gå til innhold

ang rhesus - Noen som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødtefor 4 mnd siden og kom plutselig til å tenke på noe! Skal man ikke få en sprøyte eller noe like etter fødselen da? mener å huske å ha hørt det! Jeg fikk ikke noen sprøyte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det kommer ann på om du er rhesus minus eller positiv. Og hvis jeg ikke er helt på jordet får du sprøyte hvis du er rhesus minus.

Skrevet

er du rehsus minus og babyen positiv skal du ha en sprøyte innen 72 timer. Er babyen minus trenger du ikke.

Skrevet

isj, på meg stak kdem i låret.. frampå.. uff, DET gjorde vondt! hadde akk født, så stakk dem meg! huff..

men ja, jeg fikk sprøyte på kvelden den dagen da. for jeg er negativ. er du negativ?

Skrevet

Åh! Vi fikk ikke vite hvilken blodtype han har.. St.olav har bare rota med alt rundt fødselen min! så nå er jeg litt usikker.

Skrevet

Jeg er negativ ja

Skrevet

huff, da ville jeg ringt dit imorgen tidlig!!!

men uansett om du skulle hatt sprøyten, så skal den jo settes innen 72 timer..

Holdt på å glemme meg og, dro hjem dagen etter fødselen. Men heldigvis kom jeg på det selv dagen etter der igjen og fikk dratt ned og tatt den! Ring imorgen du!

Skrevet

blir nervøs jeg nå... de har rota med alt jo!! absolutt alt.. Er det farlig om jeg ikke fikk sprøyten da?

Skrevet

Det kan skape problemer ved neste sv.skap. Ring til føden nå du hvis det haster med sprøyten.

Skrevet

sorry ser at det er 4 mnd siden. Du må sjekke det ut og så blir du tett fulgt opp i neste sv.skap.

Skrevet

Jeg er også negativ, og fikk denne sprøyta da snuppa var positiv. Det som skjer er at kroppen din kan danne antistoffer mot neste baby om den også er positiv, og det kan da ende i spontanabort. Men er neste baby negativ, kan svangerskapet gå fint.

Man skal også få denne sprøyten ved spontantabort, vanlig abort eller Missed abotion.....! Og fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...