Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Har tenkt en del på å få kjøpt slik brannstige/trapp som er utfellbar og henger på veggen utfor soverommet. Sover i andre etasje. Kjøpte huset for et og et halvt år siden. Slik 50 - talls hus med eternitt plater. Var nyoppusset innvendig med nye, solide branntau (ser det ut som ihvertfall) på begge soverom. Har jo etter hvert tenkt å bygge på huset og kanskje få soverom nede eller ihvertfall kanskje mer lettvint i forhold til det å komme seg ut i tilfelle brann. Men nå er jeg så redd for at vi skal brenne inne om natta. Spesielt redd er jeg nå som sambo har reist på sjøen. Har ingen barn da, men ett i magen:) Ser for meg at det blir tungvint å drive å fire meg ned i dette tauet, eller? Noen som vet?Tre, fire meter å hoppe kanskje, men det tør jeg jo ikke nå som jeg har en i magen. Ser for meg at det må være bedre med en branntrapp. Men sambo mener det får holde med tauet. Er jo en liten investering, så best at han er enig, eller kanksje jeg bare skulle bestille nå og få den montert mens han er borte... Huff, høres jo ut som om det allerede brenner da. Jeg er nok litt over hysterisk, men...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Syns absolutt ikke du er hysterisk - du tenker veldig fornuftig, syns jeg! Tenk deg hvis det skjer noe når du er alene hjemme med babyen; skal du da fire deg ned et tau med en unge på armen?? Det går jo ikke... Nei - en brannstige er en billig og smart forsikring. Kan du ikke bare ta saken i egne hender og bestille det, da? Lettere å få tilgivelse enn tillatelse=)
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Åh, tusen takk. Det var akkurat det jeg trengte å høre! Jeg får heller bare godta at han kjefter litt da. Tror bare jeg skal bestille en slik trapp nå jeg. Så en annonse i lokal avisa her om et firma som leverer. Forhåpentligvis leverer og monterer de raskt slik at den er på plass til han kommer hjem igjen, og da er den jo allerede montert. Var akkurat den situasjonen du beskrev her jeg så for meg. En liten baby og meg i det tauet. Nei, det går bare ikke. Føler jeg ble skikkelig oppmuntret til å bestille en slik trapp nå.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Hva med å ha en bæremeis stående å soverommet da og branntau? (Bæremeisen på ryggen/evt fire ned bæremeisen og du har et branntau med god sele som du fester rundt magen/under armene? Har klatret (brannøvelse) med begge, og det var vondt å bruke brannstigen - og det er en slik du feller ut, helt ny! Branntauet har du lett tilgjengelig i nattbordskuffen og samtidig et par hansker/skinnhansker el lignende. Du har sikkert montert en krok over soveromsvinduet som branntauet festes i, ellers ville jeg ikke ansett det som så trygt....
Sjokoladebananer Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Bestill brannstige du. Det er tross alt viktig at du føler deg trygg også!
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2008 Ok, Det var jo et godt råd da. Blir sikkert til at vi har begge deler, både branntau og brannstige. Har en krok festet ved soveromsvinduet. Tauet er allerede festet der, og er kveilet opp på en "holder", så det er bare å kaste det ut. Men hvordan blir det å fire seg ned med stor mage da? Det går kanskje greit? Hmh. Lurer på om jeg skal høre med papsen om han kan prøve det. Ikke at han har så stor mage da, men han er jo en stor voksen mann. Kunne vært greit å ha en gjennomkjøring for å se hvordan det virker.
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2008 Ja, enig. Blir vel brannstige ja. Har jo tauet også. Så da har vi begge deler:)
yvve73 Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Dette ser jeg som en viktig investering. Vi har et nytt hus, og har montert en brannstige. Det koster noen tusenlapper, men det er det jammen verdt. Bare tenk på hun jenta på 15 år som i julen faktisk måtte hoppe ut av vinduet i tredje etasje, og fikk en brist i ryggen. Nå gikk jo det bra for så vidt, men man vet jo aldri. Hun kunne jo blitt lam for resten av livet. Bare husk at du kanskje sjekker litt priser først. Det kan jo variere en del.
endelig vår tur i mai :) Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 vi skal også ha en skikkelig brannstige.. slike ting er verd pengene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå