Gå til innhold

Ammebh og ammeinnlegg. Hva er å anbefale?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp noen gode innlegg i ull på apoteket. Ikke bruk de engangs-papirinnleggene hvertfall! Det gjorde jeg, og puppen ble fuktig, og når jeg da uten å tenke meg om rev løs innlegget fulgte jo halve puppen med! Det kjentes hvertfall sånn... dro med seg endel hud fra brystvorten, og for meg som slet med ammingen i utgangspunktet var ikke akkurat det en positiv greie..

Skrevet

Jeg anbefaler ull-ammeinnleggene de selger på apoteket. Velg et som er litt stort så det dekker puppen godt. Jeg fikk ikke brystbetennelse eller såre brystvorter da jeg brukte de. Hadde et lite opphold med de i sommer da det ble litt varmt da ble brystene såre med en gang. Melka rant heller ikke gjennom dem.

Jeg har likt best amme-BHer uten spiler. Lindex har en del gode.

Skrevet

medela engangsinnlegg! Kjempegode, du er ikke fuktige med dem. Men bruk gjerne ull også, når du er ute, til å holde varmen for å unngå brystbetennelse.

Skrevet

Jeg anbefaler Triumf sine amme-bhèr.

Når det gjelder innlegg så har jeg brukt Natusan sine og hvis jeg skal ut så har jeg alltid brukt ull-innlegg utenpå disse papir -innleggene.

For å slippe såre brystvorter smører jeg gjerne innleggene med sånn lanolin salve man får tak i på apoteket, purelan.

Skrevet

Chicco ammeinnlegg fra apoteket, de absolutt beste!

Skrevet

krusedull.net selger ammeinnlegg både i bomull og ull/silke. Finnes sikkert andre også på nettet, men var denne siden eg hadde forann meg akkurat nå:)

Skrevet

Jeg bruker Triumph soft amme-bh, holder ikke så veldig godt puppene oppe. Men den er veldig behagelig, å klemmer ikke noen plasser :)

Bruker natusan engangsinnlegg når jeg er inne, og når jeg går ut tar jeg ullinnlegg i tillegg.

Det eneste er at engangsinnleggene har en tendens til å sette seg litt fast i brystvorten. Men det er bare å være forsiktig når man tar de av :D

Måtte bytte ammeinnlegg ofte i begynnelsen, men etterhvert som melken fikk stabilisert seg så trengte jeg ikke å bytte så ofte. Nå bruker jeg som oftest bare ett par ammeinnlegg pr dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...