Gå til innhold

Sambo vil plutselig ikke prøve lenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært prøvere i over 1,5 år og har 2 SA bak oss. Den siste i midten av oktober-07. Etter det har jeg vært til akupunkturbehandling ca 15-16 ganger (koster 330,- per gang) og har tatt min siste pergokur denne mnd. Får ikke flere kurer nå fordi jeg har hatt så mange.

Problemet er bare at sambo plutselig ikke vil prøve lengre. Når jeg spør han hvorfor, så sier han bare at han vil vente litt. Jeg blir snart 30 (og han 33) og føler at vi ikke har tid til å vente og jeg får helt panikk når han sier det. Sexlivet vårt har vært ganske dårlig etter den siste SA'en også. Er heldig hvis vi har sex en gang i uken, men ofte blir det sjeldnere...

Har begynt å lure på om han vil gjøre det slutt med meg (vi har vært sammen i 4 år), men han oppfører seg ellers som vanlig. Han har egentlig aldri vært så voldsomt intreressert i sex, men lurer jo på hvorfor han ikke vil prøve lengre og hvorfor jeg ikke får noe skikkelig svar...

Noen som har det på samme måte?

Eller som har en idè om hvorfor han ikke vil??

Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har prøvd i 1,5 år så sier han jo i alle fall ikke nei nå fordi han ikke har lyst til å få barn.

Nå har jeg vært en av de heldige som ble gravid veldig fort. Men innbiller meg at om jeg hadde prøvd lenge og det ikke gikk ville det ha tæret på meg følelsesmessig. Og jeg regner med at ikke bare du, men også mannen din synes dette er vanskelig.

Man hører jo hele tiden at menn blir stolte når damen blir gravid, for det viser at dem er fruktbare osv.

Det kan jo være han synes dette er veldig vanskelig, og ikke vil prøve mer for å "slippe" å bli skuffet gang på gang.

Hva med å sette deg ned å snakke med han om det, du skriver jo at du har spurt han. Men spør han om følelsene rundt det hele, om han synes det er vanskelig å forholde seg til at han ikke klarer å gjøre deg gravid.

Vet ikke om jeg var til noen hjelp i det hele tatt. Har som sagt ikke noe greie på det.

Men fikk veldig vondt av deg nå.

Håper noen andre her svarer deg litt bedre :)

Ønsker deg masse lykke til..

Skrevet

Å så snill du var nå som svarte så raskt :)

Jeg håper på en måte at du har rett, at han bare er redd for å bli skuffet igjen og jeg vet at han hater "tvangspuling" som jeg kaller det når vi MÅ ha sex fordi jeg har EL.

Har spurt han flere ganger om hvorfor han ikke vil, men det virker ikke som han har noe skikkelig svar, eller så vil han bare ikke si det.

Helt i fra vi bestemte oss for å prøve har han hatt litt angst når han tenker på at han skal bli far, men de gangene jeg har blitt gravid har han virket kjempeglad først og så kjempelei seg når det går gale...

Skjønner han godt egentlig når han ikke vil prøve, men det hjelper jo ikke akkurat. Mange av venninnene og kollegane min har fått barn nå og nå mangler det bare at kompisene hans også begynner å bli fedre. Er livredd for at vi blir de siste...

Han vet jo dessuten at det er jeg som er "problemet" her. Han er helt frisk, mens jeg sliter med manglende EL og øket risiko for SA (har pcos).

Får håpe det løser seg etterhvert. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet ;)

Takk for svar Shiny :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...