Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Kan det være farlig for babyen i magen min å ha blodpropp ved håndleddet ?? Er selv bekymret for at jeg har det men føden sa at det var pga vannet at det gjorde vondt og at hendene blir fort nummen!! Men kan det gå galt med babyen min.. er i uke 36 ...
kokosyklus Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Hendene dine blir fort numne hvis man har mye vann. Det er ikke blodpropp, det er helt vanlig med vann i kroppen mot slutten av svangerskapet. Særlig i hender og føtter. Noen dager kan høyre hånden min hovne veldig opp hvis jeg har sittet med den for lenge på musa til pc, uten å løfte den så mye. Da får jeg ikke av ringen på fingeren. Det samme kan skje hvis du er ute og går med armene slengt ned. Bare å løfte hånda over hodet og bevege på fingrene, så renner vannet tilbake gjennom armen din. Det der skjer de fleste av oss i 3.tri:)
melkekua™ Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Hvis du er så bekymret så kontakter du fastlegen din, men det høres ut som du har mye vann i kroppen. Jeg får også sånne hender noen ganger, og det er ikke godt! Kjennes ut som skikkelig pølsefingre.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg trodde også selv at det var pga av alt vannet jeg hadde i kroppen, fikk tidlig vann i kroppen, i uke 23... ødem 2-3. Men det er ikke like smerter som på høyre hånd... jeg klarer nå ikke å gjøre vanlige gjøremål med venstre hånd... har nå stivnet i en stilling å får den ikke i rett stilling. Kjennes ut som noe har knytet seg i håndleddet slik at det helder mer mor høyre enn venstre. Har vondt/øm når jeg trykker nedover tommelen og ca 3 cm ned fra håndleddet... føles som om noen har satt en knute på noe inne i hånda for jeg får ikke rettet den opp for det gjør vondt! Trodde som sagt det hadde noe med vannet selv og gjøre eller at jeg hadde ligget på hånda... men det blir verre og verre for hver dag og har gått slik i 4-5 dager nå!!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 De berømte pølsefingrene har jeg hatt i 14 uker nå... ringer er tatt av og ser ingen knokler!! Og det hjelper ikke å ha hånda hevet... hevelsene og ømheta går ikke bort!! Får ikke til å gjøre normale ting med hånda....føler som om noe har knytet seg der inne.... hm!! Har heller ikke overbelastet den eller forstuet den. Blir litt bekymret.... skal heldigvis til jordmor i morgen, så jeg kan høre med henne!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå