Gå til innhold

mistet helsekortet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har det? hva har legen sagt?

kan ikke finne det hjemme, trur kanskje jeg kan ha mistet det hos mamma eller hos mormor, men mormor døde for noen dager siden og nå holder vi på og rydde og sånn vil ikke mase om det helsekortet akkurat nå, men har kikka å kan ikke finne det. Er litt redd for å ringe til legen å si at jeg har mistet det, føler meg så dum..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen andre som har vært like uforsiktige som meg?

Skrevet

Nei. jeg har ikke mistet det, men min jordmor har tatt en kopi som hun noterer på for hver gang. Kanskje din også har det?

Skrevet

ja det har hu. men ikke legen jeg var hos jordmor forrige gang og da vet jo ikke han hva hu har skrivd. men var jo også papier fra ul og et ark som skulle til sykehuset der men går vel kanskje ann å skrive et nytt håper jeg.

Skrevet

Det gjør det helt sikkert. Da har man jo alle opplysningene dine ihvertfall ett sted. Du er sikkert ikke den første som har opplevd dette:-).

Lykke til!

Skrevet

Jeg glemte helsekortet til forrige kontroll. Var temmelig spak når jeg innrømmet det for legen.

Men han bare smilte og sa: "GRATULERER!"

Jeg satt der som et spørsmålstegn, så han tilføyde at det var første gang han hadde opplevd at en gravid kvinne etter uke 20 glemte helsekortet, de aller fleste gikk og tviholdt på det, etter hans mening. HAN syntes det var befriende at jeg var så avslappet.

Beroliget meg med at alle data blir dobbelt journalført, både på helsekortet (m /kopi) og på data.

Så det er nok ingen fare at du har forlagt helsekortet, man bare føler seg litt dum...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...