ninen Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Han er snart 4,5 mnd og får mm. Han har pleid å spise 7 måltider per døgn,men vil nå bare ha 5. har sluttet å gi mat på natta så trodde at han da ville spise mer på dagen,men gjør ikke d. jeg får skikkelig ubehagelig brystspreng til tider for d går så lang tid mellom måltidene.. Hvor ofte spiser deres babyer på ca 4 mnd? Det må legges til at han nå får litt grøt tidlig på ettermiddagen og før han legger seg. Han er en stor gutt og helsesøstra var ikke skeptisk t d. Flere som har opplevd at antall måltider har gått ned ved innføring av grøt. Synes dere d er greit at d går 5 timer mellom måltider på dagtid? takknemlig hvis noen gidder å svare :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Det er helt naturlig at når man starter med grøt så blir det mindre melk, grøten gir en helt annen metthetsfølelse enn melken og varer mye lenger.. Jeg innførte grøt på jenta mi når hun var 4 mnd og etter en mnd ga jeg opp hele amminga... syns det ble umulig å kombinere.
ninen Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 takk for at du gidda svare :-) Jeg har masse melk så håper jeg klarer å kombinere en stund til, han er dessuten ikke flink til å ta flaske...
tonemelone Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har også reagert på dette. Gutten min får mme, så jeg følger med på hva han spiser. Etter at han har fått grøt en måneds tid, drikker han mindre mme. Han har gått ned fra ca 180 til 100 pr. måltid... Ble bekymra, men ser nå at det er naturlig pga grøten...! Så da slår jeg meg til ro med dette... :-)
FanteGuri Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Har samme erfaring som deg, jenta mi har etterhvert kommet opp i 2 grøtmåltider og litt middag. Hun er 7 mnd nå. Vil ikke ha så mye mm lenger, har sakte men sikkert blitt mindre og mindre. Får pupp på tidligmorgenen, formiddag og kveld, til middag får hun flaske med mme før maten, hun har ikke tid til pupp da, ligger bare å vrir seg. Er vel normalt at de ikke vil ha så mye mm som før, når de begynner med fast føde. Men, for å opprettholde en viss melkeproduksjon er det lurt å amme før man gir mat, det har i allefall jeg blitt anbefalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå