Gå til innhold

Flere med barn som snur seg om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Celine har omtrent ikke sovnet før hun snur seg til siden eller rundt på magen! Har jo hørt at man skal snu tilbake og det gjør jeg, men da våkner hun.. også er vi i gang...

Hun er nå 6,5 mnd.

Flere som har barn som snur seg? Og hva gjør dere med det?

Krybbedød risikoen er vel noe mindre når de begynner og bli så store eller? Men likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest at når de kan snu seg selv gjør det ikke noe.

Siden de da er store og sterke nok til å snu på seg igjen om de ligger ubehagelig/ikke får puste.

Vi var plaget på samme måte med førstemann.

Snudde seg rundt og la seg til å sove i et hjørne av senga!

Vi fant ut at det ikke nyttet å flytte på henne. Det var eneste plassen hun fikk sove....

Så vi flyttet bare dynen etter henne.

Skrevet

Det gjorde min sønn også, og da jeg spurte HS om det, så sa hun at jeg kunne legge han i en nattpose (en sånn som er bundet fast i senga), men jeg hadde IKKE lyst til å "binde" ungen min fast, så jeg lot han bare ligge som han ville.

Skrevet

fikk beskjed om at han han bare kunne ligge på magen siden han snudde seg selv

Skrevet

Når hun snur seg selv kan du bare la henne ligge slik hun vil =)

Min lå og ligger som en apekatt fra 3 mnd.

Skrevet

Yes, vi har det.

Snudde han to ganger før jeg la meg i går, og jammen lå han ikke å sov på magen igjen da jeg våknet i dag.

Han snur seg tydeligvis i søvne, for han lager ingen lyder som gjør at jeg våkner av at han snur seg. Og våkner lett, bare han lager en lyd.

Skrevet

sønnen min gjorde det samme fra han var ca 6-7 mnd, vi fikk beskjed om at når de var over 6mnd er krybbedød risikoen redusert med 50%, så vi skulle bare la han få ligge slik som han ville selv, så han sover i halvveis krabbestilling med rompa i været... snorker og koser seg;)

Skrevet

Ja datteren vår gjorde det samme. Ikke lenge etter vi hadde lagt henne, lå hun på magen med rompa i været.. hehe..

Vi snudde henne til å begynne med, men endte alltid opp slik.

Da hun begynte å våkne når vi gjorde det, sluttet vi. Bare la dynen over henne slik hun lå...

Likte også best å ligge på magen før jeg ble gravid, så kanskje det er arvelig? hehe

Skrevet

Jeg har også en av dem ;) Bruker han forresten sutt ?

Skrevet

kan hun rulle begge veier?

i så fall er det null problem ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...