Niem og Patrick Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Gutten min er 16 dager gammel, og har i går og idag blitt mer og mer urolig om kveldene. Han gir uttrykk for at han er sulten, gaper og leter etter brystet nesten konstant. Sovner kanskje 5 minutt, og er lys våken etterpå.. Noen som har råd og komme med for å få roe han ned..? Har pumpet endel på dagene, og gir han flaske om nettene. Men er litt usikker på hvor mye jeg skal gi han om gangen..? Han like heller ikke og sove i sengen sin, gråter etter å ha ligget i max 3 minutt.. Han er godt innpakket i teppe og dyne.. Men han vil helst sove mellom oss.. Noen med tips som kan få han til å trives bedre i sengen sin..?? Litt mye spørsmål her men
heldigec Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Les denne så blir du både klokere og litt beroliget: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Jeg har løst det ved å gi en flaske mme etter siste amming om kvelden, og da har hun tatt rikelig med melk og sovet godt etterpå. Noen babyer trenger mye nærhet når de skal sove. Kan du evt amme/flaske ham i et teppe og så smugle ham over i sengen? Du sier han er 16 dager gammel. Det er rundt den tiden ofte at kolikken oppstår....mulig han har vondt i magen....
Niem og Patrick Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Ja det funka å gi han flaske etter siste amming i gårkveld, da sov han fra midnatt til 5, så vi får prøve dette idag også Jeg får prøve meg frem med å smugle han over i senga hans, føler meg ikke helt trygg med å ha han i vår seng.. Han har vert litt plaget med luft, spesielt om morgenen.. Det hjelper og ligge på magen, men kan liksom ikke legge han fra meg uten tilsyn på magen.. Huff, det er mange spørsmål som førstegangs:-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Hvorfor pumper du på dagen?? Har du for mye melk? Gutten din er bare 16 dager gammel, da øker de hele tiden. La han få suge så ofte han vil. La han ligge imellom dere også, så sliter det ikke på nattesøvnen. Viktig med trygghet:-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg syntes forresten ikke at du skal gi flaske med mme riktig enda.
Kjukka Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Det er faktisk ikke anbefalt at spedbarn ligger i foreldrenes seng. Spesielt ikke om mor eller far røyker/snuser. Og om man må ha dem i senga, så er det viktig at dem har egen dyne, og ikke ligger under hos foreldrene og blir for varme.
Kjukka Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Jeg synes du skal gjøre det du føler er riktig, og drit en lang i hva dem sier på helsestasjonen. Det dem sier der, funker jævli godt i teorien, men er ikke alltid det funker i praksis.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 Catla, ikke si at det ikke er anbefalt at spedbarn ligger i foreldrenes seng, for dette er feil. Samsoving er veldig bra så lenge det gjøres riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå