Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 de siste dagene har han begynt å bite, biter på alt han får i munnen, klær og leker, tar til og med tak i andre sine fingre for å dytte dem inn i munnen hans så han kan bite på dem!! Jeg ammer, for gutten tar hverken flaske eller smokk. Men han biter jo selvfølgelig der også, gjør grusomt vondt!! Nå gruer jeg meg til hver gang jeg skal amme, for han ligger å biter:/ Flaske er nyttesløst!!
Nusse_83 Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 He He må innrømme at jeg må le litt men det kommer av at jeg kjenner til problemet og vet at det ikke er noe godt å bli bitt under amming. Jenta mi er 5 mnd nå og har tenner, Når hun var fire mnd var hun som du beskriver, veldig til å bite på alt. Hun klødde i tennene rett og slett. Det er jo veldig stas for både mor og barn at de første tenne tittet frem, men det er ikke noe gøy når hun biter. (hvertfall ikke når tennene kommer for de er skarpe) Når hun biter meg i forbindelse med amming, avslutter jeg ammingen med en gang, og venter litt før jeg lar henne komme til igjen. På denne måten lærer hun at når hun biter så forsvinner puppen. De første gangene ble hun veldig fornærmet og når jeg la henne til igjen gikk hun inn for ammestreik et par timers tid, men etter en liten lur var alt bra igjen. Men nå venter jeg bare et par minutter også fortsetter vi ammingen uten mere biting. Husk også å være alvorlig, med det mener jeg at du ikke må le i forbindelse med dette (kan jo være litt komiskt selv om det gjør vondt) Hvis du ler, synes han at det er morro og vil fortsette med bitingen. Dette er hvertfall min strategi.. Når det gjelder å tygge på fingrene til andre en hans egne vil jeg anbefale å ikke la han ha fingrene til andre i munnen. Det er noe annet med dere, for han har mange av deres bakterier fra før. bare pass på å vaske hendene ofte. Lykke til!
*1+1=2 små* Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 må bare si takk for det du skrev, jeg har lurt veldig på dette med amming og biting.....:S Snuppa er bare 1 mnd. gammel men jeg gruer meg litt til det allerede:O
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Ja det begynte min gutt også med rundt den alderen. Og han biter fortsatt Jeg putter en finger i munnen hans når han biter og sier nei. Så tar jeg han bort fra puppen en stund. Det hjelper. Han biter spesielt mye når puppen er begynt å bli tom. Det kommer av at gommene klør. Helt normalt! Kjøp han en god bitering, og prøv gjerne med dentinox for å se om det hjelper. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå