LizzyG Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Har så lyst på en hund til, men vet jo hvor krevede det er med 2 siden mamma har 2 stykker. Men hva er deres erfaringer med å ha 2 hunder? Hvordan er det å f. eks sette bort hundene når dere skal på ferie?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 jeg hadde, men det ble så himla mye jobb at faren til lille tok hannen min. De har så utrolig forskjellig aktivitetsnivå og krevde to helt forskjellige ting, samt at jeg gikk på skole, jobbet og var alene med lille. Det ble ikke nok oppmerksomhet til han. Sukk. Jeg savner han masse men han har det jo godt hos pappa'n til lille og jeg ser han jo iallefall annenhver fredag. En dag når jeg får hus og hage så fantaserer jeg om å ta han med hjem igjen.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har akkurat bestilt meg hund nr 2 etter mye tenking og grubling. Denne gangen har jeg valgt en shetland sheepdog fordi den er liten. Har en aktiv storpuddel fra før, og håper det går bra! Tenker at når man allerede har hund, så blir det ikke sååå mye ekstra med en til, bortsett fra på valpestadiet.
Gjest irismor Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Da kan man si at 1 er som ingen og 2 er som 10. Jeg hadde 2 golden retrivere og kommer aldri til å ha 2 stykker på en gang igjen. Pes når man må plassere dem bort. Folk passer gjerne 1 hund men ikke 2. Ellers så er det ikke så mye mer rengjøring med 2 enn med 1. Men det ble utrolig trangt når vi skulle bort og måtte ha med barnevogna. Da ble det en smule trangt bak ja.
Stratos med 3 barn Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har hatt i mange, mange år. Kommer jo ann på hvordan du løser ting med ferie. Jeg hadde de ofte med og skulle jeg utenlands hadde jeg yngre søsken som gjerne lånte hus, bil og passet hundene, så for meg var det ikke noe problem. Hadde videre hunder med forskjellig behov, noe som hadde både sine fordeler og sine bakdeler.
LizzyG Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2008 Driver jo agility med han jeg allerede har, men har jo bare sååååååå lyst på en til. Mem vet liksom ikke om vi klarer jobb, småbarn og 2 hunder. Tenke... tenke... Har jo liksom ikke plass i bilen heller til en hund til hvis vi skal ha med mye bagasje og barnevogn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå