gammel røy Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Det tok lang tid før jeg fikk mensen tilbake etter fødsel- lille snupp var 9 mndr. Lillle snupp er en skikkelig puppe-guri og er langtfra klar for å slutte med puppe-kos, jeg vil gjerne unne henne dette. Nå er hun 14 mndr og vi tenker på å prøve igjen.Vil dette gjøre en ny graviditet veldig vanskelig? Regner med at noen av dere vet????
jeano med nr.4 Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Jeg fikk mesen igjen da gutten min var 1,5 år. Jeg ammet han til han nesten var 3. Blegravid igjen en mnd etter ammeslutt, men vi prøvde ikke før det heller
Supermamm Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Jeg ammet morgen og kveld til hun var 19 mnd, slutta ca 4 uker etter positiv test: ) Så det er fullt mulig å bli gravid selv om man fortsatt ammer: )
Vertigo Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg fikk mensen tilbake etter ti måneder etter første fødsel, gravid igjen etter fire-fem måneder etter en periode med BabyComp (tempmåling). Ammet hele tiden, også gjennom svangerskapet. Etter andre fødsel kom mensen etter 13 mnd, og det tok vel ni-ti måneder å bli gravid. Men vi har ikke prøvd så veldig intenst, og jeg har ammet to i denne perioden (og gjør det fortsatt). Min erfaring er at syklusen i alle fall har stabilisert seg ganske raskt når mens/eggløsning først har kommet tilbake, og da er jo sjansene for å bli gravid absolutt til stede. Så jeg hadde bare fortsatt å amme videre i alle fall WHO anbefaler jo amming til de er minst to år, og så lenge dere begge koser dere med puppekos, ser jeg ingen grunn til å slutte. Lykke til med prøving!
petiteM's Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Sluttet med mini-piller etter 12mnd, fikk igjen mensen etter 15mnd, sluttet med amming ved 18mnd, og ble gravid samme dag som vi sluttet:-) Tror definitivt ikke amming påvirker dine muligheter til å bli gravid. Gro Nylander mener amming kan brukes som prevensjon de første 6mnd etter fødsel, men fastlegen min mente dette var å ta sjanser:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå