Niem og Patrick Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Gutten min er 16 dager gammel, og har i går og idag blitt mer og mer urolig om kveldene. Han gir uttrykk for at han er sulten, gaper og leter etter brystet nesten konstant. Sovner kanskje 5 minutt, og er lys våken etterpå.. Noen som har råd og komme med for å få roe han ned..? Har pumpet endel på dagene, og gir han flaske om nettene. Men er litt usikker på hvor mye jeg skal gi han om gangen..? Han like heller ikke og sove i sengen sin, gråter etter å ha ligget i max 3 minutt.. Han er godt innpakket i teppe og dyne.. Men han vil helst sove mellom oss.. Noen med tips som kan få han til å trives bedre i sengen sin..?? Litt mye spørsmål her men
Vertigo Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Når det gjelder det med intens kveldsamming, synes jeg dette er en flott artikkel: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Gutten din er jo så liten ennå, at det er ikke heeelt sikkert at det er denne "rutinen" han har funnet, men her var de ikke så veldig store før de var intense på puppen på kveldene. Det med at han ikke vil sove alene er bare hans naturlige instinkter som lever i ham. For et spedbarn i "tidligere tider" var det katastrofalt å bli liggende alene, så vi er programmerte til å reagere med gråt når vi blir forlatt som babyer. Mitt tips er at du lar ham få den tryggheten og nærheten han ber om - særlig nå i starten. Så vil han etter hvert bli trygg på at han ikke blir forlatt og roe seg mer alene. For meg har bæretøy vært gode redskap i så måte, når det gjelder å la babyene få den nærheten de ber om, samtidig som jeg gjerne vil ha gjort andre ting. Er du interessert, finner du masse om bæretøy på www.barnvedhjertet.com Ble litt i hasten dette - har ei så våknet her...
Niem og Patrick Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 Tusen takk for svar!=) Han roer seg raskt når vi bærer han, så en form for bæretøy er nok ikke dumt! Og den artikkelen fra babyverden er genial! Vi får bare prøve oss frem, og se hvordan det utvikler seg..
Vertigo Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Ja, den artikkelen fikk ting til å falle litt på plass for meg, og jeg roet meg med at det var sånn det skulle være - i stedet for å bekymre meg og irritere meg. Lykke til videre!
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Hei på deg:-) Kan det være at du har mindre melk på kvelden og at han ikke får stillet sulten 100%? Tenkte det siden du trekker fram at det er på kvelden han er urolig? Jeg hadde det slik med min datter da hun var så liten, og for min del viste det seg å være lite melk etter en hel dag med mye amming - rett og slett litt "tørketid" på slutten av dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå