Petrine C",) Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Flaut, flaut, flaut..... Men lurer på hva som er galt med underlivet mitt om dagen,,, Hadde sex en dag, samme hvor kåt jeg var ble jeg ikke våt, og var vondt med pennetrering... Prøvde litt, men gav fort opp med det. I ettekant har jeg hatt vondt, med kløe, svie og uberhag... Føles som om jeg er hoven. Hva kan dette være? Sopp?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Tror mange kan bli plaget med tørre slimhinner etter sv og fødsel. Men det kan jo også være at du har fått sopp siden du sier at det klør og svir og er hovent. Jeg har vært masse plaget av sopp,særlig føre jeg fikk barn.Og det er akkuratt slik du beskriver det.Vondt som bare det etter på(orker heller ikke ha sex når jeg har sopp)
Petrine C",) Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Har aldri hatt sopp før jeg... Er gravid om det har noe å si... Må jeg til legen eller har de reseptfrimedikamnter på apoteket? Hvorfor får en egentlig sopp?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Som legen sa til meg da jeg ble gravid:Du er en av dem heldige som kommer til og bli kvitt soppen mens du er gravid. Di aller fleste andre får mye oftere sopp under graviditeten. Så det er veldig vanlig. Di kan kjøpe noe som hetter Canesten på apoteket. Jeg hadde det så ille så fikk tabletter,men di kan du ikke ta mens du er gravid,og er på resept.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Kan godt være sopp ja. Det kommer av ubalanse i ph verdien eller noe sånt der nede, blir for surt, og graviditeten kan absolutt påvirke dette. Har hatt sopp 5 ganger, 4 av dem som gravid ( i de to siste svangerskapene mine). Du behandler sopp med canesten, det får du respetfritt på apoteket. Bu børbruke både krem og stikkpille, men husk å bruke fingeren i stede for hylsteret som følger med på stikkpillen siden du er gravid (det står i bruksanvisningen også). g at partneren din bør behandle seg samtidig og at dere ikke bør ha sex mens dere er under behandling.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Prøv å kombiner cansten krem og vivag-tabletter. Begge deler kjøpes på apotek. Funker både på sopp og ubalanse i underlivet. Var det som funket her da jeg var gravid... Altså, ikke når man skal ha sex...
Polyxena Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Sopp får man på grunn av hormonforandringer, fordi man har for tettsittende undertøy, fordi man vasker seg for mye og forstyrrer ph-balansen i underlivet, og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på nå. Jeg har hatt masse sopp, fikk det første gang da jeg var 11 år, og har vært mye plaget gjennom begge graviditetene. Der har du hormonforandringene, tenker jeg. Det er vondt, klør og svir veldig, sex er ikke til å tenke på. Typisk for sopp er tykk, grøtete utflod. Du får gode medisiner mot sopp reseptfritt på apoteket. Jeg anbefaler stikkpille pluss salve, eller bare stikkpille. Bare salve demper bare kløen/svien der og da, men fjerner ikke soppen.
Petrine C",) Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2008 Takker, så da er det ikke helt unormalt da.. Men jeg snakkker ikke med lege og sjekker om det faktisk er sopp, eller bare begynner jeg på behandling? Trenge jeg begge deler? Hva kjøpr jeg til sambo da? Er vertfall ekkelt å ha det slik som nå...
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Nei, du trenger ikke ringe lege før du har forsøkt behandling, men har du null effekt etter en 5-6 dagerhadde jeg nok ringt og fått det undersøkt, blir du bra er det ingen grunntil å ringe. Jeg ville brukt både stikkpille og krem ja, kremen tar det som er utenpå og stikkpillen det som er i sjeden. Samboeren din bruker samme kremen som deg og smører den enkelt og greit på snoppen sin ;-)
Petrine C",) Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2008 Nei, sex tenker jeg ikke så mye på om dagen kan du si, så ingen fare der du!! Skal ta meg en tur på apotekt i morgen jeg... Hvor lang tid tar det før det begynner å komme seg nedi der...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå