Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Har hørt at en må klø under føttene og inni hendene...? Jeg gjør ikke det, men klør på armene og magen + at jeg har fått noe nuppe-lignendes greier som klør...
Linnea&Julie Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Jeg hadde svangerskapskløe! Jeg klødde bare på leggene! Klødde meg til blods, og har nå stygge arr på leggene :/ Så du trenger ikke å klø under føttene eller inni hendene for å ha det!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 fikk du utslett eller nupper eller hva jeg skal kalle det?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Du kan ha svangerskapskløe selv om du ikke klør inni hendene og under føttene. Men dersom du klør inni hendene og under føttene kan det være den farlige svangerskapskløen du har fått
Linnea&Julie Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 ja, nuppete og rød! klødde mest på kveldene og nettene, så jeg fikk ikke sove..skikkelig plagsomt! Har du kontaktet lege? Hvis ikke, så bør du gjøre det! De tar da blodprøver.(leverprøver og gallesyre-prøve) for å finne ut om svangerskapskløen er leverbetinget eller ikke. Kan da være farlig for fosteret om den er leverbetinget! (gallesyreopphopning)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har utslett/nupper som klør noe sinnsykt under brystene og på ryggen. Smører på Eurax, det lindrer...Men svært plagsomt!!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Trenger ikke klø under føttene eller i hendene, nei. Jeg klødde andre steder (hele kroppen, kjentes det ut som...), og jeg ble tatt veldig på alvor av legene og jordmor. Tok alle tester, heldigvis var de negative. Men kløen er intens, så legen ga meg resept på Polaramin + at jeg smører meg med Eurax med jevne mellomrom. Anyways: få det sjekket, uansett HVOR på kroppen du klør. Lykke til=)
♥Tullerusk♥ Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Har hatt og har svangerskapskløe...Hadde det i første svangerskap...Da klødde jeg noe inn i granskauen under hender og føtter...Helt jæ**** var det... Denne gangen klør jeg over alt, men ikke under føttene og i hendene...Værst om natta...Blir lite med søvn da...Har klødd meg til blod på disse nuppene...(ja har det også) Tok prøver rett før jul og det er 3 prøver...Leverprøvene var fine men gallesyra hadde steget litt..Så skal ta nye prøver igjen på torsdag neste uke..Håper det har synket.. Som de over her sier...Få det sjekket...Det er ikke bra for fosteret hvis det skulle være noe skummelt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå