mamsen labamsen Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg reiser til Tenerife i slutten av januar. Jeg er gravid og lurer da på om jeg kan ta med meg vitamin tabletter og syrenøytraliserende i bagasjen. Er de veldig strengre på sånt, på flyplassene? Må jeg ha dokumentasjon fra lege eller går det greit uten siden det er ufarlige tabletter?
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Så lenge de ligger i orginalpakningen, så burde det gå helt fint. Det har hvertfall gjort det når jeg har vært i utlandet.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Tror ikke du får de med deg...eller så kaqn det være at de skal oppbevares i en lukket pose som du ikke får åpnet under reisen.. Klarer du deg ikke 5 timer uten?? Jeg ville bare ring flyselskapet og hørt med dem eller flyplassen. fryktelig kjedelig når bagasjen din er på vei inn på flyet og de ta fra deg pillene....
mamsen labamsen Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2008 Jo da..trenger de ikke på flyturen nei. Men ei uke i syden uten syrenøytraliserende ser jeg mørkt på!!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har reist endel (både syden, thailand og Usa i fjor feks) og alltid hatt med meg vitaminpiller og andre reseptfrie tabletter i håndbagasjen. Har aldri hatt noe problem med det! Spesielt ikke dersom du tar med deg orginalembalasjen. Putter du dette i kofferten så er du iallefall sikker. Har med meg en hel samling med kalsimum, vitaminer, melkesyre, paracet osv. Putter stort sett det jeg trenger til reisen i håndbagasjen og alt det andre i den andre bagasjen (ikke noe poeng i å overdrive det heller, er jo sjeldent jeg tar piller på flyet vitaminer tar jeg før jeg reiser feks med unntak av thailand) Har man ting på resept er det viktig med skriv fra legen derimot. Stort sett er det jo hunder som siler ut slike piller som ikke skal inn i land. og de bryr seg neppe om syrenøytraliserende. Men så er jo moralen min i fht håndbagasje at det verste som skjer er at jeg må kaste de der og da og kan klare en dag uten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå