znupp Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er akkurat ferdig med tante rød nå og skal gå i gang med en ny pp er nå inne i 4pp har ikke stresset så masse med el og sex dem tidligerer pp har hatt sex når vi har følt for det,men tenkte vi denne mnd skulle gå virkelig inn for og prøve,hvor ofte burde vi ha sex fremmover?hver dag eller annen hver dag til etter el?
*gullungen med okt spire* Skrevet 4. januar 2008 #2 Skrevet 4. januar 2008 hei jeg prøver jeg også...vi har sex annenhver dag da er en liksom helt sikker for spermen lever jo en stund mere en egget...å en vet jo alldri når en har eggeløsning vi er alle så forskjellige...en kan ha 2 eggeløsninger på 1 månde også svert skjelden men kan å da kan en få tvillinger..-lykke til på ferden...jeg har termin 10 okt viss det klaffer for oss...du da og hvor holder du til i verden??
Lille jente Skrevet 4. januar 2008 #3 Skrevet 4. januar 2008 Annen hver dag er helt greit helt til man har EL, under EL er det 1 gang om dagen som gjelder viss dere virkelig skal prøve. Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg noen EL tester. Vi var hos spesiallist i desember, og det var hun som fortalte oss at vi skulle ha sex en gang om dagen i EL perioden, ikke mer, ikke mindre. Lykke til.
znupp Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2008 Tusen takk for svar,da er det bare og sette i gang sengekosen da,hehe. Håper så inderlig vi treffer denne mnd. Lykke til dere også
2 fine små Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Og jeg fikk raad om hver tredje dag hele syklusen, verken mer eller mindre, hehe.....litt ulike raad ute og rusler. Gravid i uke 12 naa.
kattungen Skrevet 4. januar 2008 #6 Skrevet 4. januar 2008 Funket det for deg, altså ble du gravid med hver 3. dag-taktikken? Jeg har hørt 2. hver eller hver dag hvis det ikke er noe galt med mannen. Forrige gang jeg ble gravid hadde vi sex 2X på en mnd, så trenger ikke være kvantitet (hi-hi).
Gjest Skrevet 4. januar 2008 #7 Skrevet 4. januar 2008 kattungen:-) var vel i den el uka det da?? de to gangene..:-)??
2 fine små Skrevet 4. januar 2008 #8 Skrevet 4. januar 2008 For meg funket det da vi hadde sex hver 3. dag i tiden foer, under og etter EL, ca i 20 dager altsaa. Har en mistanke om at spiren festet seg hele 11 dager etter det jeg har trodd!! Det viser ogsaa UL, og jeg ble altsaa satt tilbake 1,5 uke, da jeg kom og trodde jeg var 6,5 uker. Neida, du er bare 5 uker du, sa gyn, denne spiren har festet seg 1,5 uker senere enn det du trodde..... Say no more.... Jeg tror mye mer paa jevn og god aktivitet hele syklusen enn aa sprengregne paa EL og sikte bare da. F.eks. kan egget bruke lang tid naar det loesner, det kan bruke lang tid ned egglederen, det kan bruke noen dager paa aa bli befruktet (enten foer det vandrer ned egglederen eller naar det er kommet ned) og det kan jammen meg bruke litt tid paa aa feste seg.... =o) Saa denne akkurate ELtestingen er jeg ikke saa optimistisk i forhold til. Hvordan kan man f.eks vite at selv om testene slaar ut, saa har man EL noeyaktig innen x antall timer? Kroppen kan jo lure en.... Da jeg var mest paa Bli Gravid, var det noen gode EL eksperter. Noen av dem er gravide og noen er her enda, saa det kan like godt hende andre metoder, som slapp av og ha sex to ganger pr uke, evt hver 3. eleler 4. dag virker like godt. Det skal ogsaa sies at vi var litt mindre opptatt av selve ELdatoen da jeg ble gravid. Foerste barn satt paa 1. foersok. Da tror jeg vi hadde sex hver eneste dag, mange ganger om dagen, hehehe.....var superforelsket da, saa den metoden fungerte jo fint den gangen.... =o) Lykke til, generelt tror jeg paa mindre nerding og forsking og litt mer jevn sex - jeg da.
kattungen Skrevet 4. januar 2008 #9 Skrevet 4. januar 2008 Det var det sikkert, men var ikke helt planlagt (men veldig ønsket). Skulle vente til etter jul, og hadde da nettopp fått TR tilbake etter fødsel og amming. Dessuten har jeg fått beskjed om at jeg egentlig må ha IVF for å bli gravid, så det var litt av en overraskelse:) Men siden jeg mistet, så er jeg her igjen, og nå prøver vi ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå