Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Eg skal på glattkjøring og lurer på om dei har erfaring med slikt på kjøreskolene??? med tanke på gravidbelte og lignende?? har ikke hatt det på bykjøring og kjøretimer men nå skal eg på glattkjøring og der kan det jo bli ein del rykk og napp for magen..e det bra sku tru??? e snart i uke 32!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Gravidbelte har ikke noe for seg annet enn at det kanskje er mer behagelig å ha på enn vanlig belte. Forskning har vist at det ikke er sikrere enn vanlig bilbelte.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 jeg har også tatt glattkjøring under graviditeten, jenta mi har det helt fint hu. men er kansje lurt å si ifra til kjørelærern på forhånd så han tar litt hensyn da:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg også har tatt glattkjøringa under svangerskapet,og det gikk helt fint. Som hun over sier,bare si ifra til kjørelæreren,så går det litt roligere for seg. Gravidbelte er ikke noe nødvendighet under svangerskapet i det hele tatt,dette sa de faktisk på det sikkerhetskurset jeg var på i forkant av glattkjøringa. Viste en kollisjon med gravidbelte og uten. Utfallet var det ingen forskjell på. Om magen din begynner bli i veien, så bruk bare den delen av beltet som skal over skulderen,og legg den andre bak deg i setet. Det de anbefalte på det kurset iallfall. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Hei, du må for all del bruke bibeltet slik bilbeltet er ment å brukes, nemlig med BÅDE hoftedelen og skulderdelen, ellers funker d ikke skikkelig!!!!!!!! Å ha hoftebeltet bak seg er idiotisk både på glattkjøring og ellers ute i trafikken. Pass på å ha hoftedelen godt nede på hoftene og etterstram ordentlig etter at du har festet det. Jeg kan aldri tenke meg at noen som driver med trafikksikkehet har anbefalt noen å ha hoftedelen bak seg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Jeg er gravid trafikklærer, og har vært på jobb helt fram til nå, permisjonen begynte for en uke siden. Har vært på MANGE glattkjøringer og det har ikke alltid gått like rolig for seg. Jenta mi har det fremdeles trygt og godt. Bruker forressten gravidbelte, ikke fordi det er så nødvendig, men jeg sitter mye i bil og syns at det er mye mer behagelig med enn uten. En ting kan jeg si bilbeltet redder mange liv i trafikken og skal brukes riktig.
Leirha Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Det eneste jeg kan si er at jeg tok lappen de to siste mnd da jeg var gravid sist. Det gikk kjempe bra!!!!! Ingenting å klage på der nei. Brukte ikke gravid belte, men du får nok lov hvis du har selv regner jeg med. Lykke til! Håper du får lappen før beibien kommer, det er bare stress etterpå, og blir fort utsatt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 jo takk for det,har ikke gravidbelte og kjøper det ikke heller...ser ikke helt vitsen vist eg får lov til og si d;) eg har term i mars og har glattkjøring på man,e ferdig med alt annet(tror eg da) så får vist kjøreopp i jan feb forstod eg på læreren;) ja eg har ein gutt vfra før og den første tida er ikke eg tilsnakkende så eg håper eg blir ferdig før ialefall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå