Gå til innhold

dere med bebyer som sover hele natten: hva er deres beste tips til oss andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er deres rutiner som gjør at bebysene sover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet jo ikke men kan jo bare gjette hva det er vi gjør som er riktig..

rutine tror nå jeg =)

Hun er bare 3 mnd men sover fra 19.30 - (alt fra 06.30-07.30 uten å våkne) Våkner hun 06.30 legger jeg henne igjen etter en flaske på 160 ml, og da sover hun en time til. Våkner hun 07.30 er det morgen for alle =)

Hun har aldri sovet i senga sin på dagtid.

Og kvelden starter rundt 18.00 med et bad, pysj og flaske. (da spiser hun alt fra 100-160 ml alt ettersom hvor mye hun spiste sist)

Når hun er mett og fått rapet legger jeg henne i senga, pakker sutten i munnen, synger "bæ,bæ lille lam" og sier natti-natt, så skrur jeg av lyset. Da sovner hun i løpet av 5- 10 min uten noen gråting...

Hun er utrolig snill da!!!! =)

Men tipset mitt er vel rutine ...

Skrevet

Nå vet jeg ikke om du ammer eller gir mme, eller hvor gammel barnet ditt er, men kan jo prøve. :)

Jenta mi har sovet hele natten siden hun var 2mndr gammel. Jeg gir kun mme og det metter jo mer enn hva mm gjør så det kan jo være en god grunn. Hvis du ammer så kan du jo kanskje prøve å gi mme i tillegg på kveldstid. Det veit jeg fler som har gjort med hell.

Ellers har jeg ikke så mye mer tips. Håper noen andre har fler på lager..:)

Lykke til!

:)

Skrevet

jeg må bare si at jeg veit ikke helt om jeg er enig med det med rutine..

jeg har lagt dattera mi 19.30 hver kveld i 2 mnd nå og hun våkner 2 ganger om natta enda.. hehe.. hun er 5 mnd nå.

jeg har hørt noen har brukt velling på flaske rett før leggetid men det kommer jo litt an på hvor mange mnd babyen din er.. =)

Skrevet

Tror svaret er faste rutiner. hadde det med tvillingene og har det med vesla. Og greit å begynne tidlig med det. Vesla vekker vi klokka 8 om morgenen hvis hun ikke våkner av seg selv, så det ikke skal skli ut. Og hun er i seng senest kl 20 om kvelden. :) Begynte med leggingen kl 22 til å begynne med,(og hadde samme kveldsrutine hver kveld)la henne et kvarter tidligere for hver kveld til vi endte på kl 20.

Skrevet

ja gutten min er 3 mnd og jeg ammer. har faste rutiner med spising om dagen og legger han ca 19.30 på kvelden. da sover har til 1-2 tiden og våkner etter det hver 3. time. så rutiner funker ikke her nei.

jeg har også begynt med MME på kvelden , noe som gjør at han sover lenger ja men ikke hele natta.,

nå har jeg begynt å vekke han rundt 23 på kvelden og gi han mat, da sover han til ca 5 00 på morraen. det er jo herlig, men skjer ikke hver gang det heller.

vil gjerne ha flere tips= )

Skrevet

Jeg har hatt samme rutine på min lille siden vi kom hjem fra sykehuset, han er nå 4mnd.

Har bare forskøvet litt på klokkeslettet.

Nå begynner vi leggingen halv ni ca. Først får han den ene puppen, å så steller jeg ham på badet å sånt, å så får han den andre puppen.

Han sovner stortsett i ni tiden, å sover da ca til kl.8-9. Noen dager sover han helt til halv ti!!! det er sinnsykt deilig da :D

på ettermiddagen spiser han gjerne halv seks og så halv åtte, å så igjen i halv ni tiden. Regner med han trenger litt ekstra, siden han sover hele natten.

Jeg har aldri tatt han opp på natten jo mindre han begynner å gråte/klage. Har vel bare ammet på natta ca. 10 ganger. Han har sovet jevnt hele natten siden han var 4 uker.

Innimellom våkner han i halv fire tiden på natten, da gir jeg bare han smokken. Å det er han fornøyd med. Tar han ikke opp. Har aldri skiftet på han på natten, jo mindre det er absolutt nødvendig. (mye avføring).

Bruker å drøye det litt på morgenen også, han kan gjerne ligge våken en halvtime å bare sjabbe til seg selv og bamsene sine.

Visst han våkner før syv bruker jeg å gi han smokken, å da kan han gjerne sove halvannen time til.

Tar han opp når jeg hører han begynner å bli missfornøyd.

På dagene ligger han i lekegrinda i stua å sover, har aldri ligget i senga si på soverommet på dagen. Den er bare for natta.

Passer også på at han har det lunt rundt seg. Han har en bamse på hver side, pluss hodeputa i en ball oppen for hodet sitt. Pluss at han bruker å ha suttekluten/gulpekluten sin halveis over det ene kinnet.

Han bruker å ta tak i suttekluten, å holde den inntil ansiktet selv :)

Noen mulige tips:

La babyen ha det lunt rundt seg

Pass på at babyen får i seg rikelig med mat før legging

Gjør forskjell på natt og dag soving. (natt: mørk og stille, dag: lys og lyd rundt seg).

Ha sengen plassert gjerne i ett hjørne, med fotenden plassert mot døra (har hørt barna får mer romfølelse visst de ligger med ansiktet slik at de kan se døra, og i ett hjørne).

Ro ned før legging, gjerne syng eller snakk rolig til babyen.

Håper dette var til noe hjelp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...