Gå til innhold

sover mme ernærte barn bedre enn mm ernærte barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funderer på å gå over til mme i håp om at knøttet sover bedre på natta. Har nemlig flere veninner som kun har gitt mme og deres barn har sovet hele natta fra 3 mnd alder.

Er dette tilfeldig eller sover mme ernærte barn bedre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njaa... Det kan nok hende de sover fortere lengre i strekk om natten, men her er det bare noen ganger innimellom at lillegutt sover hele natta. Han våkner for smokk minst 1 gang hver natt, noen netter er det flere ganger. I går natt våknet han hver time. Aner ikke hvorfor, men... Han er nå 5 mnd og har fått mme omtrent fra starten av. Nå får han også 2 grøtmåltider, frukt til lunsj og litt middagssmaksprøver. Kan nok komme litt an på ungen også;)

Skrevet

Hmm, jeg vet ikke, jeg gir bare mme nå men hun har jo fått noe mm å sove på tidligere, kan ikke si jeg merker den helt store forskjellen. Det kan går 4 timer og det kan gå 1,5. Her er det ikke noe system på det.

Det jeg vel merker mere til er at ettersom hun har blitt eldre sover hun litt og litt lengre. Men har vel hørt som deg at mange gir mme på kvelden fordi det metter mer.

Hun er 9 uker i dag.

Hun har til nå sovet 2 netter fra 23-06, ellers er det stort sett 2-3 måltider pr natt enda.

Skrevet

Jenta mi sov hele natten da hun var 3 mnd og fikk kun pupp! Så det har ikke så mye å si tror jeg. Hun sov fra 20-08...

Skrevet

Svaret er ja.

MME melken er tyngre og metter derfor lengre. Min sønn var den første i barselgruppa som sov natten igjennom (fra han var 2 mnd) -og da var jeg den eneste som hadde sluttet å amme., og da sa helsesøster at det var pga. at min sønn fikk MME. Har også hørt dette flere steder i ettertid.

Skrevet

nei det har ingen ting å si tror jeg. venninna mi ammer, og der sover ungen hele natta. jeg gir mme, og må opp ett par ganger om natta....tror dette er mest en myte, for det stemmer jo ikke på langt nær alle.

Skrevet

Det stemmer overhodet ikke for min baby (5 mnd). Jeg ville ikke slutta å amme på et sånt grunnlag. Men jeg vet det er mange som gir en ekstratår mme før natta, og at det kan funke for bedre søvn.

Skrevet

tja...vet ikke..

jeg vet bare at min sover som en sten og har fått mme fra 2 mnd alder..sov hele natta gjennom fra han var ca-3 mnd gammel..

Skrevet

Min erfaring er at de sover like godt av begge deler.

Skrevet

gutten min sover dårligere av mme..

sov hele natten på mm, men nå som jeg må gi mme i tillegg er han bagynt å vokne flere ganger om natten (har pågått i 3 måneder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...