Gå til innhold

Noen som har vært på Phuket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Thailand en tur med tulla som er to år gammel.

Hvordan er det på Phuket? Fant billig reise og hotell (mye billigere enn med rutefly som først tenkt). Heter Phuket Orchid Resort, Karon Beach.

Noen som har erfaringer eller kan anbefale et sted med barn??

På forhånd takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på Phuket 2 ganger, men har aldri bodd på Karon Beach.

Vi har bodd på Kamala beach, der er det litt mindre og veldig rolig. Kjempe koselig sted med små forhold. 20min fra Patong med masse liv

(har ikke vært der etter Tsunamien da og har sett på bilder at det ble veldig ødelagt der) . Men for alldel ikke bo i Patong!!

De elsker barn der nede (-:

Gjest irismor
Skrevet

Var i Phuket i november i fjor. Bodde på Horizon spa and resort, Karon beach. Kjempefint der. Snuppa var 18 mnd når vi var der. Eneste som vi ikke gjorde og angret litt på var at vi ikke bestilte eget sete på flyet til snuppa. Reisen er lang og slitsom for de små.

Skrevet

Hehe, skal holde oss unna Patong. Trenger bare å ha mulighet til å dra ett sted med litt liv hvertfall..:) Hadde egentlig tenkt på cha-am, men nå tror jeg det blir noe annet...

Har de ikke bygd opp ganske bra etter tsunamien....? Uff, trist å tenke tilbake..

Skrevet

Bodde i Patong når vi var der. Helt ok, bodde ikke midt i sentrum, men ett par km unna. Midt mellom patong og Karon beach tror jeg.

Det er som å være i paradis når man er i Thailand. Anbefaler å leie en longtail boat som frakter deg ut på sightseeing eller en øde øy. Vi dro til en "øde" øy med longtail om morgenen, så blei vi henta når vi måtte ønske. Noe helt annet enn å være i syden.

Å nå fikk jeg lyst til å reise tilbake. :)

Skrevet

Var på Kamala beach fpr tre år siden, men fikk det så mye, desverre ikke sett så mye, da tsunamien kom 2. dagen. Skal tilbake i des. og gifte oss.

Lurte på: hvor fikk du tak i så billig reise, og hva betaler dere? Vi er ca 13 pers. som skal nedover...

Skrevet

Dere som reiser med små barn, hvordan få tden til å gå? Tenker på barn som er 3- 4 år. Lyst til å reise til Thailand snart, men usikker på om det blri for lang flytur. Så at startour tilbyr direkte reiser uten mellomlanding. :) Og at de har bygd om flyene slik at man har 8 cm bedre benplass enn noen av de andre flyene til de andre operatørene.

Skrevet

Ja, Thailand er virkelig fantastisk!:) Har aldri vært nede i sør og heller aldri reist med barn der, så det blir spennende!:)

Skrevet

Akkurat nå er jeg inne og kikker på ving. Der finner jeg fly+hotell for oss to voksne og snuppa på to, blir totalt 34500 på et sunwing hotell som ser veldig bra ut. Billigste rutefly jeg finner nå kommer på 30000kr, og det er jo uten hotell. Skal reise 15. mars og være borte i to uker...:)

Skal dere ha rutefly burde du sjekke hos marcopolo, er ofte mye billig der om man er ute i god tid!:)

Bryllup i utlandet er bare å anbefale forresten, lykke til!!:)

Skrevet

Takk :)

Skal sjekke ut marcopolo... Har vel i utg.punktet regnet med en 10000 pr pers i flybillett. Kan bo veldig billig der nede.

Skrevet

Hva er nettadr. til marcopolo forresten?

Skrevet

Hum.... marcopolo.no mener jeg?!:)

Skrevet

Vi var på Kamala Beach i 2004. Det var før vi fikk barn. Men er ypperlig for små barn. Og har så lyst til å reise tilbake. Men nå venter vi nr. 2 så får vente litt. Og som sagt over her. Ikke bo i Patong. Men moro å oppleve for de voksene.

Skrevet

Dere må ikke finne på å betale så mye!! Ta en hoppepåtur som du bestiller to uker i forveien inkl hotell. Så betaler dere et mellomlegg der nede og oppgraderer hotellet!

Vi gjorde dette og betalte tilsammen 14 000kr for to voksne i to uker på 5stjernes hotell;)

Var på Karon og bodde på et hotell som ligger rett foran det du snakker om HI! Veldig fint der vi var... bare 50m til stranden og mange basseng. Anbefales på det varmeste. Hotellet heter thavorn palm beach tror jeg. Lykke til;) Er den beste ferien jeg noensinne har vært på!

Skrevet

Tør ikke ta sjansen på det. Er i påsken, så mye som er utsolgt alt.

Har reist MYYYE billigere før, men denne gangen må vi regne med å betale litt (eller, MAMMA må regne med å betale). Hun er der nede, så vi skal besøke henne...:)

Er det noe å gjøre rundt der? Sentrum ol??

Men godt du har positive erfaringer, driver og bestiller nå...:)

Skrevet

I morgen etter 13.00 legger ving ut billig tur til resort og spa hotell i phuket i april :-)

Skrevet

Vi reiser 15.-29.mars.... Hele påsken. Legger vel kanskje ikke ut noe da?

Skrevet

5 april gjelder den reisen.

Skrevet

Det er mange boder og masse å handle der nede-restauranter og alt, og det er bare å kjøre tuk tuk(taxi) til patong.. tar ikke lang tid og der er det gedigent! Utrolig mange butikker, boder, restauranter osv;)

Skrevet

mamma, stefadern å lillebrodern e i cha am utafor hua hin no.. di kommer hjem 9 jan.. snakke me dem kver dag, å dem storkose seg...

vi skal ned dit neste jul sammen med dem... å 34 va billig da.. mamma betalte 60 for 2 voksene å ett barn.. men no valgte di åsså ett ganske dyrt hotell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...