Tonje W Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skal kjøpe inn kombivogn snart og lurte på om noen hadde en å anbefale. Det er veldig mye å velge mellom der ute....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Jeg ville hvertfall gått for en som ikke er så tung ! Brio og simo og sånn er veldig fine og bra merker, men de er jo fryktelig tunge da !
Leveringsklar i februar:-) Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Har veldig god erfaring med Brio kombi, bortsett fra at den fort blir liten. Fikk gutt i januar 06, og før vinteren var over måtte jeg legge han i voksiposen uten bag når han skulle sove ute. Han er straks to år, og vi måtte kjøpe en emaljunga vogn i høst fordi han ble for lang til å sove i kombivogna i barnehagen. Jeg hadde ikke peiling på hvor lenge barn sover i barnehage eller hvor lange de er, så jeg ble litt muggen siden de i butikken hadde sagt at han kunne bruke vogna til han ble 2-3 år. Det kan han jo i og for seg med sittedelen, men det hjelper jo ikke når soving i barnehagen er viktigere.... Mitt råd er å tenke litt frem (selv om det kan være vanskelig å tenke borti to år frem i tid..) og se hva du kommer til å bruke vogna til og ikke minst når på året du får barnet. Se på størrelsen på vogna ut fra bruken, og ikke stol blindt på selger... Regner med du skal ha i løpet av våren, og da kan kombivogna bli snau til høsten når du må ha på mer klær og tepper. Et alternativ da er en eller annen duovogn-type. Etter hva jeg kunne spore opp i høst så er emmaljunga vognene de som har lengst sittedel, slik at barnet kan sove i denne lengre enn mange andre vogner. (Merkelig egentlig at vognene er så små her i landet hvor vi har relativt kaldt vær mye av året....) Håper ikke jeg nå bidro til forvirring, men må innrømme at jeg ble litt frustrert over å ha blitt solgt en vogn som fort ble snau når jeg ville ha en som skulle vare en stund... Uten erfaring med hvor store babyer er (var min førstefødte vi kjøpte kombivogn til) så er det vanskelig å skjønne hvor store de faktisk blir etterhvert...Iallfall for meg, hehe...;-)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2008 #4 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har kjøpt Brio kombivogn, hadde Simo forrige gang og var kjempefornøyd. Begge disse har ca.samme str og er de eneste du får brukt i bil med sikkerhetsnett etter hva forhandlerene her sa. Jeg hadde ikke noe problem med at den ble for liten. Dessuten var det med et fint overtrekk på Brio kombivogna, som er fin å bruke når bagen blir for liten. Ser ikke noe problem med å legge barnet i en skinnpose el. og feste overtrekket rundt.
Mammare Skrevet 4. januar 2008 #5 Skrevet 4. januar 2008 Jeg har Teutonia Mistral med softbag og er kjempefornøyd! Den er relativt lett og er enkel å legge sammen. (Vi har Golf, og den får fint plass.) Andre fordeler er at softbag'en er lett å bære, og at når barnet er blitt for stor for bagen, kan man ta ut platen i bunn mm, og bruke resten som en vognpose. Kombinert med at ryggen kan legges helt ned, gjør det at vognen er flott for soving også etter at barnet er ute av bagen. Vi brukte den til soving i barnehagen med skinnpose i vognen. Lunt og godt! Ikke behov for noen annen vogn, kjøpte en enkel trille nå i høst da sønnen vår var 2,5 år, men egentlig mest fordi vi ville "venne ham av" med gamlevogna som ny-babyen snart skal overta. En annen ting er at vognen er 4-hjuling = veldig stødig og fin, samt at du kan snu kjøreretning ved å "vippe" håndtaket over vognen (dårlig formulert?). Dermed kan du velge å ha barnet mot deg eller fra deg, og skifte retning dersom det blir sol eller vind i vognen! Sikkert mange andre gode vogner også. Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå