Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 10 dl hvetemel 7 dl sukker 8 dl skummet kulturmelk 150 gr smeltet smør 4 ts kanel 2 ts natron Alt blandes med mikser og helles i langpanne kledd med bakepapir. Stekes på 180 gr i 35-40 min Glasur 150 gr smeltet smør 400 gr melis 2-4 ss kaffe 2 ts vaniljesukker
Dollywood Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 uffda, du må ikke begynne å friste med sånt nå rett etter jul!:-)
mei&mi + marcus :) Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Pokker! Mangler langpanne.. Visste det var noe jeg sku se etter på butikken... Går det an å lage i en rund form??
blir 3 barnsmor Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 har du ikke langpanne i komfyren da ? du kan sikkert lage i rund form, men da må du lage halv røre eller noe sånt
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Det er en veldig god kake som har blitt så stor suksess her at den nå bakes av alle venner og bekjente.:-) Jeg lager den noen ganger i halv langpanneform og da tar jeg å halverer oppskriften, og det bør vel passe ca i stor rund form....
mei&mi + marcus :) Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 hehe..selvfølgelig har jeg det. Tenkte ikke så langt.. Men det var sånn langpanne med høye kanter jeg tenkte jeg måtte ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå