Gjest Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Dere med litt eldre barn da...;-) Eldste på 5 år har det. Ikke tilknyttet noen tv-kanaler, men har dvd/cd-spiller og spillkonsoll. Yngste får nok arve flatskjermen til eldste når vi kjøper ny. Og jeg som en gang i tiden sa at "mine barn skal aaaaaaldri ha tv på rommet sitt!" Hehe...
mams-til-tre Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Ja det har jeg også sagt for noen år siden, men nå har begge de store ungene fått TV på rommet. Det er jo ganske deilig da, så slipper de å sitte i stua å glo når det er en regnværsdag ute. Og mine to liker så forskjellige filmer, så da kan de se det de selv vil. Slipper endel krangling da, for det er det sannelig nok av mellom dem.... hehe
WP-TLogPeanut Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Mi har ikke det , hun er bare snart 2 da. Men kommer vel ikke til å bli gamle tøtta før hu får seg Disney Princess Tv Selv om jeg har sagt det samma som deg
tonebf Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 min sønn har ikke det, han er 2,5år og jeg sier at han aldri skal heller hehe, får se min bror på 5år har tv på rommet, heller ikke tilkoblet tv kanaler kun til og spille på og se på film =)
selfangerkjerringa Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Neidu, her er det tv-forbud på rommet i mange år framover. Når skal de se tv der forresten? Er jo i barnehagen på dagtid, og på ettermiddager og helger er vi sammen hele gjengen så godt vi kan...
Libido- Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Guttungen på 19 mnd har fått seg lcd. Han skal få den på rommet sitt når vi flytter inn i nyhuset om 2 mnd. Er nok mer og mer vanlig. Men foreldre må sette klare regler for tv-bruk.
PrettyPink Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Begge vår to har det. Hun er snart 3 og han er litt over 5 år. Han fikk da han ar 2,5 år. Hun fikk i sommer. Veldig kjekkt. Da kan de se på film der når det er dårlig vær eller har lyst til å slappe av med en film.
prekæs Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Mine to eldste har hatt det, og yngste kommer helt sikkert til å få det. akkurat nå har vi to stuer med hver sin tv. En oppe og en nede.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Jeg blir rett og slett litt sjokkert!!!!!! 5-åringer med tv på rommet???? "men ikke kobla til kabeltv da" Hallo!!!!! Når de sitter og ser på film på rommet sitt er det vel ette fett om det er dvd er på tv vel????? TV er TV uansett!!!! Er det rat det blir fler og fler overvektige små barn i landet??? Hvor lenge ser forresten barna deres på tv daglig??? Nei, her i huset kommer nok ikke gutten til å få tv på rommet før langt opp i tenårene!!!!
Salat Skrevet 3. januar 2008 #10 Skrevet 3. januar 2008 Nei, er ikke plass heller. Ser helst at vi bare har den ene tv'en i stua, slik at det holder med barnetv. På rommet sitt har hun heller leker.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 Hihi, det er en sånn en vi skal kjøpe til henne, hun har bursdag snart;-) Hun har jo nå V-tech Princess spillkonsollen og den må jo matche tv'en, haha:P Og ellers til bursdagen så skal hun få seg en Disney-Princess mp3-spiller, og noen sjokkrosa Scullcandy høretelefoner (om de går til den da), får nå er jeg lei av at hun hele tiden skal diktere musikken i bilen;-)
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Vi har jo også en avtale med Mac'en at de skal levere burger og chips hver dag, så sitter ungene på rommet og gomler junkfood hele dagen foran tv'en... haha:P Hva er vitsen med kvalitetstid med ungene? Det får tv'en ta seg av, vettu;-)
PrettyPink Skrevet 3. januar 2008 #13 Skrevet 3. januar 2008 selv om de har tv på rommet betyr ikke det at de har fri tilgang på den. De må spørre om å få lov til å se, så det er vi som styrer tv-tittingen. Synes det er bedre med tv på rommet enn at de skal se på film i stua. Da får de litt tid for seg selv og vi voksene får litt ro i stua.
WP-TLogPeanut Skrevet 3. januar 2008 #14 Skrevet 3. januar 2008 neffi, chillen litt da Du kommer til å få hjerteatakk før du blir førti
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #17 Skrevet 3. januar 2008 Nei, synes de er for små til det enda (5 år, 3 år og 6 mnd), her får de ikke tv på rommet før de er i tenårene om jeg får bestemme.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #18 Skrevet 3. januar 2008 Unnskyld meg, men er ikke poenget med barn at man skal kose seg SAMMEN med barna da?? Ikke sende dem på rommet for å se film...
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #19 Skrevet 3. januar 2008 nei pokker heller... har 2 stuer i huset vårt, peisestua kommer nok til å bli ei ungdomssbule etterhvert... de får jaggu sitte der nede... hm, synes ikke småtasser trenger ha det på rommet, jeg... er det tv-tid får vi heller se noe sammen...
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #20 Skrevet 3. januar 2008 Hæ? Skal man KOSE seg SAMMEN med ungene? Hva er det for noe amerikansk tull du har lært deg nå da? Poenget med å få unger er jo å sikre alderdommen sin vettu;-) Så nå får jeg bare tiden til å gå til de flytter ut=)
PrettyPink Skrevet 3. januar 2008 #22 Skrevet 3. januar 2008 Eldste sier noen ganger at han vil se på film på rommet alene uten lillesøste. Ser ikke noe galt i det. Vi trenger da alle litt tid for seg selv. Hadde blitt sprø om de skulle få se tegnefilmer i stua. som du sikkert skjønner så sender vi ungene på rommet så fort vi kan så vi får fred ... )
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 3. januar 2008 #23 Skrevet 3. januar 2008 Prinsen her i huset på 19 mnd har fått seg egen tv, men den skal ikke stå på rommet hans, den skal stå på gjesterommet/kjellerstua, slik at vi lettere kan kontrollere bruken av den. I tilleg kan vi andre bruke den når han har lagt seg for kvelden.
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. januar 2008 #24 Skrevet 3. januar 2008 Nei, har ikke det. Tror ikke det blir heller. Når jeg ser venninners barn sitte til langt på natt å se barnetv, og er stuptrøtte og vanskelige dagen derpå. Men har tv i kjellerstuen med DVD og PS2 som de ikke får bruke fritt. Må spørre om lov først. Bi har bare et barn i tv-seende alder, men her er "alltid" venner på besøk. Her får hun heller ikke lov å se på Disney osv når hun ønsker heller.
Reveenka Skrevet 3. januar 2008 #25 Skrevet 3. januar 2008 In their dreams!!! Kommer ikke til å skje ..... Og de er 8, 7, 5 og 2. Men en tv på loftsstua, det har vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå