løveprinsen <3 Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Håper på litt hjelp fra dere "drevne" jenter. Jeg er nå i uke 10 og vi har bestillt tur til tyrkia før jeg visste jeg var gravid. Hva tror dere om å reise til syden i uke 30? Skal ikke til lege før i slutten av januar, derfor spør jeg dere. Håper noen kan hjelpe meg.
2 tette - med flette Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Det er ikke noe problem, med mindre dere har tenkt å være der i 8 uker da ? Det er kun de aller siste ukene du ikke skal fly, med mindre du har lege attest på at det er greit
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Sjekke med flyselskapet at du får bli med hjem igjen også. Det er flere flyselskaper som ikke vil ha med gravide i 3.trimester. Pass veldig nøye på maten og dyrene der du er.
lille stjerne Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Jeg dro til Barcelona i uke 32, og det gikk fint! Var deilig å få noe annet å tenke på en stund, ikke minst å glede seg til. Men det var slitsomt, og jeg var litt extra forsiktig med hva jeg spiste. Som regel får du lov til å fly til uke 34 tror jeg? Hør m flyselskapet, de vil nødig at man føder på flyet nemlig....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Jeg sitter her tjukk og sliten i uke 32 og er veldig glad jeg slipper å reise noe sted. Men det er meg da. Det går helt sikkert kjempefint om formen din er bra, men en tanke kan være å ha skikkelig reiseforsikring slik at du kan avbestille i siste liten om formen svikter.
løveprinsen <3 Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2008 Tusen takk for svar jenter. Fint å høre hva andre sier. Får bare krysse fingrene for at formen er topp når den tiden kommer.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Jeg fløy til Miami og var på cruise i Karibien i uke 29. Var ikke noe problem i det hele tatt.... Fikk bare ikke solt ryggen:-)
ja08 Skrevet 3. januar 2008 #8 Skrevet 3. januar 2008 Jeg reiste til syden i uke 26. De på flyplassen var skeptiske og trodde jeg var kommet lengre enn hva jeg var, derfor vil jeg i etterkant ha tatt med en erklæring på terminen, slik at ingen hadde kunne tvile på det. Tror også de som bare har 7 uker igjen til terminen trenger en helseerklæring med seg på utenlandsturer. Jeg brukte støttestrømper i flyet, spiste ikke salat og fikk kjøttet godt gjennomstekt. Jeg fikk diare og magesmerter natten jeg kom hjem, kanskje fordi hjemreisen ble vel lang. Testet negativt på toxoplasmose etterpå. Var i form til turen i uke 26, men tror jeg ikke hadde likt en sydentur i uke 30, men sv.skapene er jo forskjellige. Er nå i uke 36+2 og 100 % sykemeldt, så jeg trives best på hjemmebane nå. God tur, du kan vel alltids avbestille om formen ikke sier ja til en tur til Tyrkia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå