Gå til innhold

Reise til syden i 30. svangerskapsuke???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på litt hjelp fra dere "drevne" jenter. Jeg er nå i uke 10 og vi har bestillt tur til tyrkia før jeg visste jeg var gravid. Hva tror dere om å reise til syden i uke 30? Skal ikke til lege før i slutten av januar, derfor spør jeg dere. Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe problem, med mindre dere har tenkt å være der i 8 uker da ?

Det er kun de aller siste ukene du ikke skal fly, med mindre du har lege attest på at det er greit :)

Skrevet

Sjekke med flyselskapet at du får bli med hjem igjen også. Det er flere flyselskaper som ikke vil ha med gravide i 3.trimester.

Pass veldig nøye på maten og dyrene der du er.

Skrevet

Jeg dro til Barcelona i uke 32, og det gikk fint! Var deilig å få noe annet å tenke på en stund, ikke minst å glede seg til. Men det var slitsomt, og jeg var litt extra forsiktig med hva jeg spiste. Som regel får du lov til å fly til uke 34 tror jeg? Hør m flyselskapet, de vil nødig at man føder på flyet nemlig....

Skrevet

Jeg sitter her tjukk og sliten i uke 32 og er veldig glad jeg slipper å reise noe sted. Men det er meg da.

Det går helt sikkert kjempefint om formen din er bra, men en tanke kan være å ha skikkelig reiseforsikring slik at du kan avbestille i siste liten om formen svikter.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.

Fint å høre hva andre sier. Får bare krysse fingrene for at formen er topp når den tiden kommer.

Skrevet

Jeg fløy til Miami og var på cruise i Karibien i uke 29. Var ikke noe problem i det hele tatt.... Fikk bare ikke solt ryggen:-)

Skrevet

Jeg reiste til syden i uke 26. De på flyplassen var skeptiske og trodde jeg var kommet lengre enn hva jeg var, derfor vil jeg i etterkant ha tatt med en erklæring på terminen, slik at ingen hadde kunne tvile på det. Tror også de som bare har 7 uker igjen til terminen trenger en helseerklæring med seg på utenlandsturer. Jeg brukte støttestrømper i flyet, spiste ikke salat og fikk kjøttet godt gjennomstekt. Jeg fikk diare og magesmerter natten jeg kom hjem, kanskje fordi hjemreisen ble vel lang. Testet negativt på toxoplasmose etterpå. Var i form til turen i uke 26, men tror jeg ikke hadde likt en sydentur i uke 30, men sv.skapene er jo forskjellige. Er nå i uke 36+2 og 100 % sykemeldt, så jeg trives best på hjemmebane nå. God tur, du kan vel alltids avbestille om formen ikke sier ja til en tur til Tyrkia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...