Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Gir mme, men jeg synes han skal ha mat så ofte? Innimellom går det bare to timer mellom hver mating, og han får 165 ml. Det står på pakka mellom 100-150 ml 5-6 ganger i døgnet (joda - babyen er jo målestokken der, ikke veiledningen). Jeg synes fortsatt det er vanskelig å skjønne om han er sulten eller bare missfornøyd, men gir jeg han flaska roer han seg alltid. Jeg begynner å bli litt småsprø av å vite nøyaktig hvor mye og når han spiser. Det er jo ikke sånn med de som ammer. Så hva gjør dere andre som gir mme? "Pusher" dere i dem hele flaska eller lar de stoppe selv, hvor mye gir dere og hvor ofte???
Tussa og Sofie Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Hei! Vesla her spiser også veldig ofte. Får bare mme. Nå begynner det å nærme seg hver 3.time på dagen og alt fra 1,5-5 timer på natta. Det har ofte bare gått 1,5 time imellom på dagen og hun har da spist mellom 80-100 ml stort sett hele veien. Nå er hun 9 uker og spiser fortsatt omtrent samme mengde som da hun var 4 uker. Jeg lar henne spise det hun vil, men jeg skjønte etter en stund at ofte var hun kanskje ikke så sulten, men hadde litt vondt i magen. Hun ga nemlig samme tegn til vondt i magen som sulten. Så da begynte jeg å dytte i henne smokken oftere, og det virket av og til ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå