Anonym bruker Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Gutten min er nå rett over 4 mnd og jeg har fullammet frem til nå. Nå må jeg imidlertid gå over til å gi han mme pga at jeg må begynne med medisiner. Noen som har erfaringer med dette? Han tar flaske helt fint, og tok også mme uten problemer (har prøvd med et par flasker). Han har imidlertid treg mage, så er litt bekymret for at dette skal bli verre. Sliter med mye luft og bæsjer bare hver 6-10. dag. Skriker en del på kvelden pga mageknip.Tenkte å gi mm og mme annenhver gang et per ukers tid og ha malt i mme'n for å venne han til det, samt gi magen en "mild" overgang.... Hvordan har dere som har gått over til mme gjort det og hvordan har det gått? Noen som har opplevd at babyen har fått mindre vondt i magen etter å ha gått over til mme? Hs mente han ikke trengte grøt eller noe i tillegg ettersom han har vokst helt fint.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Det beste (mener nå jeg...) er en rask overgang uten amming innimellom. Kan hende han sutrer og savner litt men det går over. En ts malt i en flaske i døgnet funker som regel bra for å forebygge. Men noen barn får vondt i magen av det, hvis han får det er det bedre å enten gi laktulose når han er forstoppet eller noen få munnfuller med sviskemos med en dag eller to mellom:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå