Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5 uker gammel baby som skal ha mat ca hver time nå....*sukk* jeg kommer ikke etter med melka.....hadde økedager når hun var ca 2 uker gammel også det var SLITSOMT....noen tips?

Drikker amme te og vann i mengder selv om man alltid kan drikke mer så klart...drikker ca en halvliter mens jeg ammer hver gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så mye å gjøre, annet enn å slenge fram puppen. :o)

Har selv baby på 3 uker som spiser og spiser og spiser...

Gir du forresten begge bryst per måltid? Det gir litt lengre pauser her ihvertfall. Hun får først ett bryst, får en rape-pause, før neste bryst.

Skrevet

Malt har hjulpet her! Blander 1-2ts i varm drikke, eller bare en slump varmt vann. Dessuten mye hvile på økedager har jeg hørt.

Skrevet

Ja slitsomt med øking nå man ikke henger helt med!

For meg fungerte følgende: Satt av noen dager kun til de mest nødvendige, ingen avtaler og minimalt med klesvask. Så ammet jeg og sov mye (også på dagen!) Drakk mye fenikkelte.Viktig og at du ikke blir stressa, du vil få opp melkeproduksjonen igjen!

Lykke til!

Skrevet

takk da gjør jeg alt riktig:)

Er vel bare å sove, amme, sove amme og drikke masse vann og te!!

Takk for tips og oppmuntring, jeg prøver å ikke stresse meg men når hun vil ha pupp igjen men bare ligger og kaver blir jeg litt sånn små stressa men så prøver jeg å tenke på at det går seg til igjen!

Gir begge puppene ja, ellers blir hun ikke noe rolig...har egentlig mye melk men ikke etter bare 1 time:S

Skrevet

Kjenner meg igjen her ja...bare å bite tenna sammen å amme amme amme!!

Det blir lettere ;)

Skrevet

slitsomt med økedager ja, men man må bare å stå på.

et gammelt husmortips er å drikke silt havregrynsaftsuppe, pluss masse vann og hvile. det skal sette fart på sakene.

Skrevet

hvordan lages det?

Skrevet

Min hadde ikke økedager men økenetter :) da var hun ca 4 uker. Gud det var slitsomt. Hun satt konstant fra 00:00 til 05:00 på puppen. Hun var rolig så lenge puppen var i munnen men skrek med en gagn den datt ut. Jeg ble kjempe sår men etter 5 dager var økenetter slutt og to dager senere kom mer melk.

Jeg har fått ett kjempe tips av en gammel lege (gynekolog). Drikk eplejuice eller annen juice men helst eple. På kiwi får du eplejuice i 2 l uten tilsatt sukker (tenker på vekt jeg). Dessuten så drikker jeg ammete på morgen og kveld og skal si at det kommer mer melk. Når jeg har glemt ammete på kvelden har jeg merket at det er mindre melk i brystene.

Mitt beste råd er ammete og eplejuice så skal du se at du får mye mer melk nok både til babyen din og til frysing.

Lykke til

Skrevet

tusen takk for tips!! Drikker ammete jeg og, merker når jeg glemmer å drikke at jeg har litt mindre melk(inbiller meg det) drikker apelsinjuice men kan gjerne drikke eplejuice!! Det er godt og har isbitmaskin så det er jo noe av det beste som finnes!!!!

Skrevet

hehe ja sover så mye jeg klarer, pleier å sove middag en gang på dagen også sover jeg jo faktisk ganske mye om natten:)

Tror jeg tok feil av økedager, hun sov ganske bra i natt så kanksje hun bare ville ha pupp ofte i går ettermiddag og kveld pga lite melk om kvelden...men jeg vet ikke helt!

Da vet jeg jaffal alt jeg kan gjøre når neste økt kommer;)

Takk jenter dere er herlige:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...