Gå til innhold

Hvor mye bør spedbarn legge på seg i uka????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 3 uker og la på seg ca. 200 g. i uka de første ukene, men den siste uken har hun bare lagt på seg 60 g. Hun er ikke så villig til å spise om natten , hun kan nemlig sove 7 timer om natten uten mat- litt lenge for en som er så liten, jeg prøver å vekke henne etter 4 timer, men det er ikke alltid hun vil spise. Prøver å skifte bleie på henne og slår på lyset osv. men hun vil bare sove. Hva bør jeg gjøre????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de bør legge på seg mellom 150 og 200 i uka .du bør gi henne mat oftere på dagen i vertfall. feks hver 2,5 time.

jeg hadde det samme problemet som deg, bare at gutten min våknet på natten sulten, men sovnet ganske kjapt igjen. slet lenge med det men ettervert som han ble større klarte han å holde seg våken,

60 g er ganske lite. jeg ville kansje begynt med MME på kvelden for å sikre meg at hun fikk nok kalorier,

venninen min fikk i vertfall besjed om det da hennes beby ikke la på seg så mye.

Skrevet

jeg hadde samme problemet som du har.jeg fekk beskjed på helsestasjonen at visst babyen var sulten på natta så våknet han..

så jeg fekk god oppføling med vektkontroll hver uke så såg de på mnd vekta istedenfor...gutten min gikk plutslig mye opp i vekt for så å kanskje ikkje gå opp i hel tatt...er du veldig urolig så prøv å gi han litt mme..det virket på min)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...