millymolly&mini Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Hei! Jeg har en blytung teutonia barnevogn på over 16 kilo, men ønsker meg en ny lett vogn til ny baby. Pga at jeg skal ta keisersnitt og div. må jeg skaffe meg en lett vogn. Tips og råd noen???
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 ABC design - Rodeo, den er kjempelett. Har forelsket meg i den vogna og skal kjøpe den når den tiden kommer, litt tidlig enda bare. http://www.rudo.no/ehandel/details.aspx?grpid=360&p=1&sortby=nameasc&number=6
mammeladas *HØYGRAVID' Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Var på Barnas Hus i går og fikk demonstrert en Bogaboo Cameleon, og det er noe av det letteste jeg har kjørt! Hadde i utgangspunktet lyst på en Emmaljunga, men den framsto som særdeles tung og klumpete etter å ha prøvd Bogabooen. Tror denne vognen kun veier 9 kg, og den var veldig hendig i forhold til å pakke i bil, løfte inn på buss etc. Vurderer selv denne, men vil prøve å komme i kontakt med andre som har erfaring med den.
Gjest Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Ville gått ut og prøvd... Noen kjennes lettere ut ann andre. Kommer ann på hvor mye fjæring det er i vogna, synes jeg. )
millymolly&mini Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2008 Takk for alle tips:) Da har jeg notert meg navna, og så skal jeg i nærmeste framtid sjekke ut barnebutikkene. Kanskje er det salg også!!
bergen81 Skrevet 3. januar 2008 #6 Skrevet 3. januar 2008 Bugaboo Cameleon er fantastisk!! Vi har kjøpt den og bare gleder oss til å ta den i bruk om et par uker. Den er utrolig enkel å manøvrere, montere og demontere, og er kjempefleksibel og ikke minst veldig veldig lettl! Anbefales på det varmeste! Du kan gå inn på bugaboo.com og se demofilm:) Lykke til!
bergen81 Skrevet 3. januar 2008 #7 Skrevet 3. januar 2008 Jeg skal forresten også ta keisersnitt, så har de samme utfordringene..
millymolly&mini Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2008 Tusen takk:) Har nå sett på nettsida, og lurer på: Kjøpte du vogna på nett fra UK? Er kanskje billigere å bestille over nett... Men skal se om jeg ikke får tatt meg en storbytur snart for å se på barnevogner - har god tid da - over tre mnd- men godt med alt som er gjort. Gleder meg::)
Nanna:-D Skrevet 3. januar 2008 #9 Skrevet 3. januar 2008 Jane slalom er lett, og har stor bag. Selges nå til halv pris, 3800 for vogn, bag og bilsete på barnas hus.. Fram til 19.januar..
millymolly&mini Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2008 Så bra at Jane slalom er både billig og LETT. Så tidligere idag at den var til salgs i tilbudsbladet til barnas hus. Føler for å handle nå, hi-hi - men skal prøve å få sjekket ut hvor mye vogna veier.
Drangelina Skrevet 3. januar 2008 #11 Skrevet 3. januar 2008 OneTreeHill! Bugabooen er fin den og, men små forhjul begrenser bruken når det er mye snø eller i skogen. OTHen min har jeg ploget gatelangs med i dyp nysnø, og gått masse på skogsstier. Hadde selv KS og var glad for å ha en vogn som bare veier 9 kg. Den blir nesten helt flat når du legger den sammen, så den er lett å lagre hvis du ikke har stor plass, og tar liten plass i bil. Det eneste jeg har å utsette på den er at sittedelen på sportsvognen vender fra meg.
ja08 Skrevet 3. januar 2008 #12 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har kjøpt en superlett vogn, emmaljunga med 3 hjul (med bagdel og sportsdel) 9.5 kg. 4 hjulingen til emmaljunga er 20 kg, nesten det dobbelte. Jeg har erfaring fra første baby og gidder ikke å slite meg ut på tunge vogner. Denne vogna har dessuten middels store og solide hjul, gleder meg sånn til å ta den i bruk. Vogna er stilig å se på og lett å pakke inn i bilen. I dyp snø kan man låse forhjulet, men den står fortsatt ubrukt, så det gjenstår å prøve den ut når babyen kommer.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 4. januar 2008 #13 Skrevet 4. januar 2008 Jeg prøvde Bugabooen og det som slo meg var det at den var forferdlig upraktisk! Forferdelige små framhjul, så da er du nødt til å bo på en flat plass i Spania liksom...... Og at den er forferdelig stiv!! Var tungt å vippe den opp!! Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller gått for TFK twist, Teutonia Spirit S3, OTH urban jungle, eller Easywalker Sky!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå