sorlandet Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Jeg har jobbet på samme stedet i 2 år nå. Går inn i et fødselsvikariat fra 1. februar -01. oktober, men nå har jeg også blitt gravid, og dermed går jeg ut i permisjon ca. 9 juli. Hvordan er det med ferie da? Mister jeg denne eller kommer den i tillegg til permisjon? Forrige gang var jeg student, så det er mye nytt å sette seg inn i:)
mamma`n til nurk Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Antar det er samme arbeidssted? I såfall har du krav på ferien din, da den er opparbeidet fra i fjor. Om du bytter arb.sted, vet jeg ikke hva reglene er.
sorlandet Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2008 Ja, det er samme sted. Det jeg lurte på var om jeg kunne ta ferien ut sammen med permisjonen - eller om jeg mister denne hvis ikke jeg tar den ut før permisjonen starter...noe som er litt vanskelig, i og med at vikariatet allerede blir såpass forkortet som det blir
Tassen79 Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 Du kan avvikle ferien i permisjonstiden, og dermed "forlenge" permisjonstiden. Jeg går i permisjon nå i februar og har gitt beskjed til både Nav og arbeidsgiver at jeg skal ha 5uker ferie i juni. Etter hva jeg har forstått så får man i ferieperioden ikke foreldrepenger.
sorlandet Skrevet 4. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2008 Så bra! Man få jo feriepenger da, så da er man jo ikke helt lost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå