Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 3. januar 2008 #1 Skrevet 3. januar 2008 Må man være like forsiktig med koffeinholdig drikke når man ammer som når man er gravid?
Patetica fåkksi Skrevet 3. januar 2008 #2 Skrevet 3. januar 2008 Jeg drikker hvertfall te som för, og fullammer.
Icedancer Skrevet 3. januar 2008 #3 Skrevet 3. januar 2008 Ha ha, hadde en morsom opplevelse med det når lillemann var bare noen få uker. På den tiden sov han jo det meste av døgnet, vi var jo kjempe happy når han var våken en halvtime av gangen og vi kunne få hans oppmerksomhet. Jeg pleier ikke drikke kaffe, men tar meg en kopp te en gang i blandt. En morgen hadde jeg meg en av disse posene med kaffe latte. Det endte med at lilleman var lys våken fra 9 om morgenen til 3 på ettermiddagen. stakkar liten. Venta lenge før jeg tok meg en slik kopp igjen;) Men det er vel kanskje litt individuelt, ikke vet jeg. Men tar ikke kjangsen på å teste det ut med neste barn så tidlig. Men jeg vet jo at det finnes diverse teer som anbefales om man ammer, bla te av sitronmelisse. Den skal virke beroligende på barnet og kan med fordel drikkes før leggetid. Men det må legges til da at den smaker vondt, he he, så min ble stående i skapet til den var for gammel.
venter nr2;)19,03,08 Skrevet 3. januar 2008 #4 Skrevet 3. januar 2008 uuups..ja kanskje det var det som gjorde at første mann aldri sov skikkeligt om nettene??? jau jau,det må eg teste ut neste gang nå! blir dei urolige av fek pepsi max også? eller inneholder ikke den så mye koffein som kaffe???
Voyeur Skrevet 3. januar 2008 #5 Skrevet 3. januar 2008 Kaffe burde man ikke drikke mye av i begynnelsen når man fullammer ihvertfall, det har jeg dårlig erfaring med, samme med brus. Kullsyren i brus får det til å boble i små beibimager. Også kan sitrusfrukter også irritere nyfødte mager. Sjokolade er ikke så fancy heller. Er faktisk endel ting som går rett over i melka.( Man spiser ikke fårikål første dagen man kommer hjem fra sykehuset, for å si det slik.) Trikset er å prøve seg frem. Tenk på hva som gjør deg luftig/sur i magen. Alt du spiser går jo over i melka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå