Gå til innhold

Hvorfor MME til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at dere som gir barna MME gjör det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi barn ikke skal ha noen annet enn mm eller mme fram til de er 1 år...

Skrevet

jeg gir en flaske v leggetid, gir jeg pupp, sovner hun fra måltidet, pluss at jeg har lite melk på kvelden! når hun får flaske, spiser hun mer effektivt, pluss at hun er god og mett og da sover hun lengre!

så derfor får snuppa mi litt mme! og så blander jeg tran i flaska, da, så får hun i seg det også!

Skrevet

Fordi jeg mistet melken, derfor.

Flere spørsmål HI?

Skrevet

Dette er bare for å fyre opp nok en diskusjon om dette temaet....la nå det ligge, drit i å svar på det opplagte og idiotiske spm.

Skrevet

Ja hvorfor gir vi de mat tro????

Unnskyld meg ,,,,men dette er et utrolig teit spørsmål.....

De fleste av oss som gir MME, gjør det 100% eller som tillegg til MM....derfor.............

Noen flere spørsmål??? ANONYM? huff ......

Skrevet

1 år! Du mener vel 4 måneder! Klart barn skal ha noe annet enn mm eller mme før de fyller ett år!

Skrevet

Ikke meningen å starte en diskusjon om dette og jeg skjönner at sp.m kan tolkes som noe negativt. Det jeg mente var; hva er grunnen til at dere gir MME og ikke ammer. Grunnen til at jeg spurte var at jeg fullammer dattern min som er 1mnd i dag. Er egentlig ikke spesielt komfortabel med å amme og har flere ganger vurdert å begynne med MME. Men, föler liksom ikke at jeg har noen gyldig grunn til å slutte siden jeg, enn så lenge, har nok melk og siden hun vokser og trives! Det jeg ville vite var derfor hvilke grunner dere andre MME mödre hadde for å slutte og amme!

Ber om unnskylding hvis noen fölte seg tråkket på!

Klem fra HI

Skrevet

Unnskyldning er akseptert......var ikke meningen og "glefse", men ofte en del spørsmål rundt dette.

Det viktigste er jo at du har det også bra. Om ikke , merker barnet ditt det også.

Om du ikke føler deg komfortabel med ammingen, så forhør deg med f.eks fastlege/helsesøster.

Om ikke, så er det DITT valg, og ikke noen andres. Gir selv kun mme - mitt barn var prematur, så sånn er det bare......årsakene blir mine og private.....

LYkke til .......

mvh Tina

Skrevet

Dum unnskyldning å si at barnet merker om du ikke har det bra. Akkurat som om det er det beste for barnet liksom? Det beste for barnet er om det får morsmelk, og om du er så heldig at du kan amme og har nok melk, så burde du være takknemlig, og sette barnet ditt foran deg selv.

Hvorfor skal du ikke ha det bra med det faktumet at du kan livnære ditt eget barn? Det er jo fantastisk, og hvis ikke det kan gjøre deg lykkelig så vet ikke jeg hva som kan gjøre deg lykkelig...

ta vare på det fine som du og barnet ditt har sammen du!

Skrevet

Godt at du kom med en nærmere forklaring HI, dette kunne ellers fort blitt en hissig diskusjon...

Jeg sluttet å amme fordi han ikke sugde godt nok og etter hvert (ved 4,5mnd alder) nektet han puppen helt. Gav først annenhver flaske mme og gikk gradvis over til alle flasker med mme.

Er du ikke komfortabel med amming ser jeg ikke noe grunn i å fortsette. Dine negative følelser du har ved amming føler dattera di. Hun skjønner ikke hvorfor du er negativ innstilt, lei deg. Dette kan føre til problemer. Hun kan jo tro at du er lei deg pga henne...

Ja, det er sikkert mange som vil si at du MÅ fortsette å amme, og jeg får sikkert pepper siden jeg sier noe annet, men noen må jo være litt nøytral :-)

Skrevet

Oj, skjönner plutselig hvorfor folk ble på hugget over spörsmålet mitt når man får slike svar som fra anonym over her! synes svaret var meget unyansert og fullt av propaganda. Velger faktisk å overse dette. Må tillegg at jeg har barn fra för og at jeg ikke ammet nr 1, men pumpet melk og ga på flaske. Sluttet med det da han var 5 mnd og gikk da over til MME. Det ble jo barn av han også og jammen ble han ikke fantastisk :-)

Klem fra HI

Skrevet

Synd barna dine går glipp av den gode nærheten som faktisk er naturlig (det er meningen de skal ha det) da :-(

Synes det er rart å nekte barna sine det når man som du sier ikke har noen god grunn, det er bare trist.

Og ja, merker at du overser det ;-)

Du har nok litt dårlig samvittighet innerst inne tror jeg, av at du ikke tilbyr det samme som de fleste andre mødre (som KAN) og alle andre dyr. Hva er det som gjør deg for god til å gi barna dine det naturlige?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...