Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye av de forskjellige plaggene har dere i str. 50 klart til babyen?

Tenker da på hvor mange bodyer, bukser, pyjamaser, sparkebukser etc? Synes det er så vanskelig å vite hvor mye jeg egentlig trenger.... Vet jo at man ofte får klær i gaver, men kan jo ikke belage meg på å få str. 50 klær....

Og hva har dere av klær til å ha utenpå bodyen?

Takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et par bodyer og bukser i str 50. Forrige gang fikk jeg en gutt på nesten 4 kg og han brukte faktisk str 50 en måneds tid så jeg syns det er greit å ha noe. Mamma måtte kjøpe med seg tøy til han i str 50 siden jeg bare hadde 56 :o)

Utenpå body kan man bruke for eksempel sparkebukse, joggebukse, kjole, bukse/jakke for eksempel. Jeg brukte mye bare body og en tynn bukse da jeg var inne med lillemann.

Skrevet

fra min side så trenger du ikke mye, jeg hadde bare kjøpt str 56, men når tulla kom var hun 51cm å str56 klær druknet hun i, sambo kjøpte mens jeg lå på hotelle, men, ett lite tips, vist du kjøpe masse eller en del i str50 ikke fjern merkelappen, mange stresser med å vaske alle klærne osv, men så bruker de ikke halvparten, så ser du hvor mye du bruker, og kan bytte resten i større størrelse senrer, byttet nettopp selv en haug med klær å kjøpte i større størrelser, av en eller annen grunn så fikk jeg bare presanger i 62-68, kan jo ikke bruke alt;)

men kjøp noe bodyer du å litt klær så ser du selv, jeg brukte bukse over strømpebuksen, men hadde bare langarmet body og av å til en tynn genser over, er jo pakt ned i tepper osv, ett tips til som jeg synes er greit å vite, prøv å unngå klær med hetter på slike små, er bare stress, blir så mye når en har dress å huer osv, hettene er bare i veien;)

Skrevet

Jeg fikk en lang og tynn gutt sist gang (3,2 kg/54 cm) og brukte faktisk str 50 en god stund! Tror også du skal belage deg på at det meste baby tøyet du får i gave er stort sett større enn det!

Skrevet

Heia:-)

Jeg har kjøpt inn et par bukser, sånne myke med bred strikk i livet som brettes ned... I tillegg har jeg 4 bodyer tror jeg, og to sparkebukser.

Det jeg har mest av er i 56, for alle sier at man får 62 og oppover i gave.

Tror ikke jeg kommer til å bruke så mye klær på lillegutt når vi er inne, da blir det nok body og bukse/sparkebukse.

For man har jo teppe som de tulles inn i i tillegg :-)

Skrevet

Jeg hadde kjøpt litt klær i str 50 når jeg fikk førstemann, men jeg fikk en gutt på 53 cm, og dermed passet ingen av klærne! Så jeg ville ha kjøpt kun 2-3 bodyer og strømpebukser, og kanskje et sett med bukse og genser. Hvis du vet hvor stor du og din mann var når dere var født, så får du kanskje et ca-mål på hvor stor babyen blir. Det trenger ikke bli samme målene, men ofte er de ikke lagt ifra. Med oss ble begge guttene 1 cm lenger enn den lengste av oss :-)

Skrevet

Takk for masse gode svar :)

Da tror jeg jammen jeg har nok klær i 50 jeg! Og skulle babyen være spesielt liten ved ankomst, får heller mor, venninner eller mannen ut å handle :-)

Skrevet

jeg fikk en gutt som var 49cm og han brukte 50 i nesten 9uker han.... han veide ikke mer enn 2,6 men han gikk veldig fort opp i vekt. han veide allerede 4,4 på 6ukerskontrollen.

veldig forskjell på str. i butikkene.

jeg hadde hvertfall 10bodyer og alle er godt brukt. 2 joggedresser, 3sparkebukser, et par strømpebukser, 1sparkedress, et par myke bukser og en dress til å ha på i vogna når man skal ut på tur eller i bilen eller på butikken og sånt.

tips: på h&m får man en goood dress. den er rimelig stor i str. så det burde man ikke kjøpe større en 50 til de helt nye.

Skrevet

Jeg syns hette var kjempefint på yttertøy. Hvis man ikke tar den på blir den bare i veien såklart. Vi er forskjellige :-)

Skrevet

Vi hadde ingenting sist.

Brukte 56 fra dag 1, da hun var 53 cm ved fødsel.

Litt stort blir det, men da bretter man opp armene litt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...