Gå til innhold

ang pappaperm, må jeg jobbe 100 % da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller kan jeg jobbe 80 %mens pappa'n er hjemme?

Er det 6 uker som er minstekravet for pappaperm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er 50% eller mer, men jeg er ikke sikker. Sjekk NAV, det står der:)

Skrevet

Dere kan være sammen samtidig, men du mister din stønad mens han mottar... Ta ferie når han tar permisjon er mitt tips.

Jeg har laget kjempekomplisert løsning for NAV. (Bra løsning for oss) Mannen tar ferie hver mandag og fredag i så mange uker frem som han har krav på ferie.(25 dager) DVS frem til juli, og da tar jeg ferien min og han tar 5 av sine seks uker fedrekvote. Så tar vi i januar igjen 2009 (for da er det nytt år, og jeg kan ta ut ferie m feriepenger igjen) drar vi på minimum èn ukes sydenferie og far tar siste uke fedrekvote.

Uken etter begynner jeg i jobb, og far får mine 4 siste uker alene sammen med barnet.

Vi tar 54 uker med 80% lønn.

Skrevet

far har rett på sine 6 uker perm så lenge du jobber 50% jobber du mindre enn 50% fallar fars perm bort:) dette er heilt sikkert for eg snakka med nav om noe i går:)

Skrevet

OJ Boblis! Det hørtes komplisert ut! Men så jo ganske fornuftig ut og da... :)

Skrevet

Ja, det tok sin tid å komme frem til en slik løsning, men det var vært all tellingen på kalenderen, feilregning osv. Far er jo helt i himmelen. Skal snart ha langhelg hver uke:)

Håper NAV ikke setter kjepper i hjulene. Vi har jo fulgt alle regler, så bør gå bra.

Skrevet

jeg har vært hjemme og mottatt vanlig fødselspenger mens samboeren min har hatt noen uker permisjon. jeg må vel ringe nav og høre om de kan trekke bort lønna mi i januar da?

han har vel hatt 3 uker perm nå tenker jeg.

jeg har vært hjemme mens han har hatt perm dagene sine,har søkt ett ekstra år permisjon uten lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...