Gå til innhold

"sur" i magen, ubehag. Hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I flere dager har jeg følt meg sur i magen og oppover spiserøret kanskje. Vanskelig å forklare, men det er veldig ubehagelig. Er 16 uker. Er det dette som er halsbrann? Er nokså "kronisk". Er det noe jeg kan gjøre for å få det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som halsbrann ja.

Kjøpte bladet GRAVID i går. Der stod det en hel artikkel om halsbrann. Mange gode tips der:)

Skrevet

Hei,

Har hatt samme type trøbbel med magen fra uke 5. Er nå 17 uker, og det ble en god del bedre etter uke 13-14, men det sitter fortsatt.

Det har hjulpet meg å kutte ut brød med hvetemel. Spiser mer knekkebrød og grovt speltbrød fra Baker hansen. Tåler heller ikke sure appelsiner el. mandariner. Det er en ubehagsfølelse etterpå. Oppløsthet og luft som presser seg oppover + kjennes sur og uggen ut i magen.

Det hjelper også med små måltider. Spise lite og ofte. Det tok tid før jeg klarte det, men det hjelper seg nå.

prøvde også gaviscon som fås kjøpt resepetfritt. Hjalp meg ikke så mye.

Skrevet

spiser love hearts jeg:)

hjelper meg i allefall

Skrevet

Melkeprodukter som melk, youghurt, kulturmelk osv hjelper.

Mot halsbrann får du kjøpt tabletter. Jeg synes Gaviscon hjalp veldig godt da jeg prøvde det.

Skrevet

Jeg har også vært plaget med dette i hvert svangerskap,å har prøvd alt! Eneste som virkelig har hjulpet meg er titralac,fås kjøpt på apoteket,og virker som bare det:-) God bedring:-)

Skrevet

3 ss Biola youghurt gjør susen for meg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...