Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker man at vannet går? Kan det gå mens man ligger og sover? Bør man legge noe i senga så ikke alt blir vått? Eller kjennes det som man må på do? Mange spørsmål som surrer i den siste tida..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha,

har ikke proevd det ennaa selv, men etter hva jeg har skjoent kan det fosse ut (hvis hodet ikke er festet) eller bare dryppe ut liksom hvis hodet er festet eller hvis babyen ligger med hodet laaangt nede i bekkenet:) vannet kan gaa naar som helst, men skjer som oftest om natten mens man ligger aa sover, mener jeg aa ha lest. Dessuten gaar ikke vannet hos alle naar foedselen er i gang, saa jm maa ta vannet naar du kommer inn paa hospitalet, ofte hjelper det aa faa fortgang paa riene og gjoere dem sterkere..tror du kjenner om vannet gaar:)

noen jm mener at man boer legge seg ned hvis hodet ikke er festet for aa forhindre at navlesnoren blir klemt mellom hodet til barnet og bekkenbunnen, men det er forskjellig praksis rundt omkring..derfor boer man kontakte foeden om vannet gaar:)

haaper det oppklarer litt:)

Skrevet

Her fossa det selv om hodet var festa. Fikk ingen forvarsel, det gikk mens jeg lå og sov. (så kan være lurt med sånt "tisselaken" i senga siste ukene ja).

Skrevet

jeg var på et kjøpesenter midt i jula i -05. syntes jeg kjente noe, så jeg gikk en tur på toa. trodde dette kunne være vannet så vi dro hjem å hentet bagen og dro så på sykehuset. der tok de prøver på om det var fostervannet. ingen ting slo ut så jeg fikk beskjed om å dra hjem igjen.(ble da fortalt at fostervann er gjennomsiktig og renner nedover beina. )jeg skjønte jo at dette ikke var utflod som jordmora sa, så jeg spurte om å få vente litt sånn bare for å se. gikk ikke 5 min engang før det kom mye mer. dette dekte bindet jeg hadde fått. først da sa jordmora at dette er fostervann med bek i(fosterbæsj). jeg måtte legges inn med engang med nøye overvåking. jordmora er en flink jordmor bare så det er sagt...men hva skal man gjøre da når det ikke slår ut på prøvene

?

for å svare på det andre du spurte om: jeg la et håndkle under lakenet i senga og satt på et i bilen(ny bil) følte dette var greit om fødselen skulle starte sånn. dette viste seg å være veldig bra da....Lykke til

Skrevet

Hvor får man tak i sånn tisse laken da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...