Gå til innhold

Hva er best for å stramme opp mage og lår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På treningsstudio og hjemme. + Hvor mye må man

trene for å nå bra resultater på kortest mulig tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening er ypperlig å gjerne få til 5 ganger i uken - ca. en time hver dag... Gjerne mer! Men det er ikke sikkert du har tid og energi til det.

Uansett skal det sies, at hvis du ønsker en ordentlig god effekt så hjelper det ikke bare med en haug med styrketrening. Beste er hvis man også blander dette med kondisjonstrening. De aller fleste som har slappe magemuskler har det nemlig av den enkle grunn at de har et fettlag. Det fettlaget gjør at magemuskulaturen og huden skilles - og dermed har du ikke en så stram mage:)

For å gå tilbake til hvor mye du bør trene, er det nok litt individuelt. Du kan jo dele det litt opp. Si at du trener kondisjon 3 ganger i uken og har en høy intensitet holder det med en treningsøkt på rundt 40 minutter. Du vil helst oppnå makspuls...

Vedsiden av kondisjonstrening er det fint med litt styrketrening hver dag. Behøver ikke å ta deg så veldig masse tid:-) Alle kondisjonstreningsøkter er alltid fint å avslutte med noe styrketrening.

Sit-ups er jo en basic som du allerede vet om. Ellers kommer jeg ikke på noe annet enn evt. planken.

Stramme opp lår så er det smart å bruke strikk. Der kan du gjøre mange forskjellige øvelser. Blant annet utfall, knebøy ++ Det er vanskelig å forklare en øvelse, og det er vanskelig for deg å gjøre det riktig utifra hvordan jeg forklarer det. Gir ingen effekt hvis det gjøres feil. Så gjerne spør en som kan demonstrere for deg.

Når du gjør slike øvelser er det viktig med repitisjon forresten. Dermed kjører du flere sett. La oss si 5 sett (det er ganske basic....)også for hvert sett kan du sette rundt 16 repitisjoner... Eller 24 for den del. Spørs litt på formen din:) For forbedring øker du dette med tiden.

Skrevet

Takk for bra svar :)

Men om jeg trener på studio 2 ganger i uken, å svømmer en dag,

resten av uke går jeg en litt lang tur, å tar sit ups, er det greit nok?

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg helt kan svare godt på det spørsmålet, ettersom jeg kun har erfaring innen den type trening jeg selv driver med. MEN, det spørs litt hva du gjør på dette treningsstudioet.

Kondisjonstrening er viktig, og hvis du på treningsstudioet går i f.eks en spinning klasse eller aerobic klasse er det ypperlig. Trener du på apparater det ikke det. Da blir det heller styrketrening fremfor kondisjonstrening.

Når du svømmer får du jo opp puls og det som er - dermed er det jo en form for kondisjonstrening, ja:) Allikevel vet jeg at svømmere jogger en god del for å forbedre kondisjonen sin de og....

Som jeg sier. Prøv å ha 3 ganger i uken med kondisjonstrening. Hvis du ikke får gjort det på en treningsstudio eller noe, fungerer en joggetur utmerket. Evt. gå i en veldig rask gange når du går tur. Allikevel er jogging veldig mye mer effektivt - såfremt du holder deg på et jevnt nivå hele tiden.

Sit-ups er fint, men som jeg sa - ta gjerne planken, kjøp deg en strikk og gjør andre øvelser ut av det.

Skrevet

Okey .. Tusen takk :)

Skrevet

YW:)

Nå må det jo også nevnes (siden du spurte etter kortest mulig tid...) at trening alltid må opprettholdes hvis du vil bevare den stramme magen og de stramme lårene... :)

Skrevet

Jepp :) Får prøve så godt jeg kan ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...